Zalsman case study banner

KLANTCASE

Zalsman produceert gepersonaliseerd marketingmateriaal

Innovatief inkjetsysteem

Zalsman is een succesvol Nederlands grafimediabedrijf. Het bedrijf is opgericht in 1857, heeft meer dan 150 jaar ervaring in de grafische sector en is de eerste drukkerij ter wereld die het rotatieve Ricoh Pro VC60000-inkjetproductiesysteem in gebruik heeft genomen. Vóór de introductie van de Pro VC60000 gebruikte Zalsman alleen toner en offsetpersen om gepersonaliseerd print- en drukwerk te leveren. Dankzij de innovatieve inkjettechnologie van Ricoh kon Zalsman zijn productieprocessen stroomlijnen en de printkwaliteit verbeteren. De Pro VC60000 van Zalsman is voorzien van een undercoatmodule waarmee op zeer veel verschillende soorten media kan worden geprint, waaronder gestreken offsetmateriaal. Cruciaal hierbij is dat de media minder duur is in de aanschaf dan inkjetpapier, terwijl Zalsman tegelijkertijd gepersonaliseerd marketingmateriaal kan produceren met dezelfde look-and-feel als offsetdrukwerk. Zalsman maakt gebruik Ricoh ProcessDirector om de workflow te beheren. Zalsman werkt met klantgegevens en personaliseert zo de boodschap en het printwerk op gestreken offsetpapier. Doordat Zalsman gepersonaliseerd marketingmateriaal en boeken in kleine oplages aan zijn productaanbod kon toevoegen, zijn het printvolume en de winstgevendheid verbeterd.




"We hebben ons portfolio uitgebreid met gepersonaliseerd campagnemateriaal en boeken in kleine oplages. Met de Pro VC60000 kunnen we inspelen op de vragen van onze eindklant."

Frans Selles, Directeur van Zalsman Innovative Print



Samenvatting

  • Uitdaging: Digitale workflows, Klantbetrokkenheid
  • Sector: Andere
  • Bedrijfsgrootte: MKB
  • Oplossing: Production Printing

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op