Digitale transformatie helpt organisaties groeien, zich ontwikkelen
Interview met: Maurits Aalders, Marketing Director, Ricoh Nederland
Digitale transformatie is overal. Het kan veel verschillende vormen aannemen. Volgens onze Marketing Director Maurits Aalders ligt de nadruk vaak te veel op de technologie en te weinig op de waarde die we hiermee toevoegen. “Wat alle digitale transformaties verbindt, is dat ze verandering brengen. Als Digital Services Company brengt Ricoh nieuwe manieren van werken en helpen we mensen om meer uit zichzelf en elkaar te halen.”
Een digitale transformatie kan verschillende dingen betekenen voor verschillende mensen, zo vertelt Maurits Aalders. “Zoals werken in de cloud, het lanceren van een e-commerceplatform of het optimaliseren van bestaande technologie. Hoe dan ook, nieuwe technologieën hebben impact op de manier waarop bedrijven zakendoen en mensen (samen)werken. Organisaties moeten steeds sneller anticiperen op externe omstandigheden. Om kansen en impact en dus vooruitgang te genereren, helpen we organisaties meebewegen. Slimmer, veiliger, effectiever en duurzamer.”
“Blijven veranderen in een markt die in beweging is”
Blijvende resultaten behalen
Bedrijven die nu goed presteren, hebben één ding gemeen volgens Maurits: tien of zelfs vijf jaar geleden bestonden ze niet - of niet in hun huidige vorm. “Door op tijd te veranderen, zijn ze in staat om blijvende resultaten te behalen in een markt die steeds in beweging is. De kans is groot dat digitale transformatie hieraan heeft bijgedragen. Als Digital Services Company helpt Ricoh organisaties bij hun groei naar digitale volwassenheid. Met innovatieve technologie die informatie altijd en overal beschikbaar maakt voor iedereen. En een flexibele werkplek, zodat medewerkers het beste uit zichzelf en elkaar kunnen halen.”
De verandering leiden
Bij Ricoh leiden we de verandering. Dit zie je terug in onze nieuwe Leading Change at Work-campagne, zegt Maurits. “De uitgangspunten van deze campagne laten zien dat Ricoh in staat is om organisaties te ondersteunen bij hun digitale transformatie. We geven de productiviteit en creativiteit in organisaties een boost. Dit doen we door o.a. arbeidsintensieve, handmatige administratieve taken om te zetten naar digitale workflows. Dit maakt allemaal deel uit van een nieuwe - maar voor Ricoh vertrouwde - manier van denken, die naadloos aansluit op onze geschiedenis. Al sinds onze oprichting in 1936 ondersteunt Ricoh mensen met slimme technologie. We zijn pionier als het gaat om nieuwe manieren van werken.”
“Ricoh ondersteunt mensen met slimme technologie”
Digitale dienstverlener
Hierbij put Ricoh uit eigen ervaring. We beschikken over een rijke geschiedenis in het ontwikkelen van nieuwe manieren van werken, aldus Maurits. “We bieden al decennialang document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen. Daarbij staan we vooral bekend als marktleider in print- en hardwareproductie. Inmiddels bieden we opdrachtgevers ook digitale diensten. Van automatisering van bedrijfsprocessen tot cloud- en infrastructuurdiensten, cyberbeveiligingsoplossingen en robotica.” En niet alleen klanten waarderen ons als digitale dienstverlener. Ricoh kreeg op Europees niveau een plek in Gartners Magic Quadrant for Managed Workplace Services en in de top-3 van IDC’s Technology for Sustainability and Social Impact Index Market Maturity Report.
Nieuwe kansen grijpen
Een belangrijk onderdeel van de visie van Ricoh is dat we organisaties helpen om nieuwe kansen te grijpen als de markt verandert. Maurits: “We helpen ze evolueren. Waarbij elke verandering die de organisatie doormaakt een logische ontwikkeling is, die aansluit op de klantbehoeften. Een ontwikkeling die er bovendien voor zorgt dat mensen effectiever werken en meer voldoening halen uit hun werk. Door technologie slim toe te passen, stelt Ricoh professionals in staat om hun potentieel steeds beter te benutten. Hierbij vinden we het belangrijk dat onze technologie bijdraagt aan de vrijheid van mensen in hun manier van werken. Zodat zij de dingen kunnen doen die zij belangrijk en interessant vinden. Dit is van onschatbare waarde.”
Maurits Aalders
Maurits Aalders is als Marketing Director verantwoordelijk voor een optimale klantbeleving en het positioneren van Ricoh en haar producten en diensten in de markt. ”Met innovatieve technologie maken we informatie altijd en overal beschikbaar. In mijn blogs vertel ik hier graag meer over.”