Werknemers willen meer opleiding in technologie
03.10.2017

Werknemers willen meer opleiding in technologie

Ricoh Nederland – Europese werknemers willen meer gebruik maken van digitale technologie op hun werk, maar geven toe dat ze de kwalificaties missen om dat efficiënt te doen, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Ricoh.
Werknemers willen meer opleiding in technologie

Bijna 40% van de 3.600 ondervraagde werknemers zegt dat door een gebrek aan kwalificaties de introductie van nieuwe technologie niet nuttig is. 67% wil dat werkgevers meer nadruk leggen op opleiding, terwijl slechts 27% vindt dat hun bedrijf voldoende investeert.

Maurits Aalders, Director Marketing, Ricoh Nederland stelt: "Er is een grote hype in Europa rond digitale empowerment en de impact daarvan op productiviteit. De manier waarop we werken zal veranderen door AI en automatisering. Bij een gebrek aan opleiding zal de ROI daarvan echter drastisch dalen. Bedrijven moeten rekening houden met degenen die met de nieuwe technologie gaan werken. Geen enkel bedrag dat aan infrastructuur wordt besteed, helpt een bedrijf verder zolang het zijn personeel niet helpt met het ontwikkelen van de juiste kwalificaties."

Dat gezegd hebbende: 34% van de werknemers beweert dat ze zich nog steeds niet voldoende senang voelen om zelfs de voor de hand liggende software- en hardwareoplossingen, zoals Microsoft Office, multifunctionele printers en pc's, te gebruiken, laat staan nieuwere technologieën zoals complexe procesautomatisering. 

Bovendien maken ze zich zorgen om een toenemende generatiekloof. 70% is het ermee eens dat jongere werknemers geschikter zijn om te werken met nieuwe technologie. Daardoor vreest 33% van de werknemers dat ze binnenkort geen werk zullen hebben. 

Aalders voegt toe: "Ondanks krantenkoppen over dat we allemaal door robots zullen worden vervangen, beschouwen Europese werknemers technologie als een manier om waardevoller werk te doen, en niet als iets wat hen zal vervangen. Maar het vertrouwen van werknemers verhogen om nieuwe technologie te gebruiken vangt het probleem niet helemaal op. Succesvolle digitale werkplekken vragen om andere kwalificaties en er moet worden ingespeeld op een scala aan behoeften. Betrokken zijn met werknemers bij elk stap is van vitaal belang." 

Lees meer op www.ricoh.nl/thoughtleadership.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl