Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

AkzoNobel richt nieuw kantoor in met digitale communicatie- en vergaderoplossingen van Ricoh

Digitaal samenwerken om efficiënter en duurzamer te werken.

‘s-Hertogenbosch, 28 oktober 2015 – AkzoNobel, een internationaal vooraanstaande verf- en coatings onderneming en een belangrijk producent van specialistische chemicaliën, kiest voor Ricoh als leverancier van digitale communicatie- en vergaderoplossingen. De multinational betrekt in januari 2016 een nieuw internationaal kantoor in Amsterdam: het AkzoNobel Center. De organisatie stelt hoge eisen aan de inrichting van het kantoor; zo moet de werkomgeving beschikken over de juiste tools die (digitaal) samenwerken op een laagdrempelige manier mogelijk maken, om zo reiskosten en -tijd terug te dringen en op een duurzamere manier te werken. Naast het AkzoNobel Center, worden in de toekomst deze mogelijkheden ook bij andere vestigingen van AkzoNobel geïmplementeerd. 

Piet Schalkwijk, Corporate Director Special Projects bij AkzoNobel: “Voor ons nieuwe Center aan de Amsterdamse Zuidas, en op termijn ook voor andere vestigingen, waren we op zoek naar een geïntegreerde set aan oplossingen die onze wensen op het gebied van digitaal en slim samenwerken ondersteunen. Een internationale organisatie betekent veel samenwerken tussen locaties, vaak over de grens. Dat vraagt om mogelijkheden die digitaal communiceren en samenwerken vergemakkelijken. Die oplossing hebben we gevonden in de digitale communicatie- en vergaderoplossingen van Ricoh, waarmee we onze bestaande samenwerking met hen verder uitbreiden. Dankzij interactieve whiteboards, smartphone toepassingen voor het reserveren en beheren van vergaderruimten, narrowcasting schermen en audiovisuele toepassingen zetten we in op een slimmere samenwerking tussen onze medewerkers en het besparen van –nationale en internationale- reistijd en reiskosten. Daarnaast levert deze digitale werkwijze een belangrijke bijdrage om onze ecologische voetafdruk verder te beperken, iets waar we als organisatie steeds naar streven.”

Peter Hiddema, Area Salesmanager Global Accounts bij Ricoh: “We zijn erg trots dat we de kantoren van AkzoNobel mogen voorzien van onze oplossingen op het gebied van (visual) communication en digitaal samenwerken. De bestaande wereldwijde samenwerking op het gebied van printing services wordt hiermee verder uitgebreid met geïntegreerde oplossingen waarmee de medewerkers van AkzoNobel eenvoudig digitaal kunnen (samen)werken. Dat dit besparingen oplevert op zowel tijd, kosten als in ecologische voetafdruk weten we uit ervaring.” 

Kijk voor meer informatie over de communication services van Ricoh op http://www.ricoh.nl/diensten-en-oplossingen/communication-services/index.aspx.

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl