Creative DM Factory kiest voor Ricoh Pro VC60000
02.12.2020

Creative DM Factory kiest voor Ricoh Pro VC60000

’s Hertogenbosch, 2 december 2020 - Bij Creative DM Factory in Purmerend is vanaf begin volgend jaar een Ricoh Pro VC60000 inkjet productieprinter operationeel. “Dat is voor ons een hele stap”, zegt directeur Gert-Jan ten Klei. “Maar ook hard nodig. Met ons huidige machinepark zijn we niet goed genoeg meer in staat om aan de groeiende vraag naar full color prints te voldoen.”
Creative DM Factory kiest voor Ricoh Pro VC60000
Vlnr: Jacqueline ten Klei (Creative DM Factory), Sander Sondaal (Ricoh Europe), Gert-Jan ten Klei (Creative DM Factory) en Paul Leijen (Ricoh Nederland)*Beeld [vrij van rechten] gemaakt door Giuseppe Toppers | Danto

Afdrukkwaliteit

Gert-Jan ten Klei vervolgt: “Een deel van onze machines print in tonerdruk. Die technologie heeft voor het kleurprinten van grotere volumes beperkingen en is daarvoor minder efficiënt. We waren toe aan modernisering. In onze zoektocht zijn wij uitgekomen op de Ricoh Pro VC60000. Een belangrijke reden om voor deze oplossing te kiezen is de afdrukkwaliteit. De kwaliteit doet niet onder voor offset. Daarnaast zijn ook de mogelijkheden om een veelheid aan offset papiersoorten te gebruiken alsmede de productiviteit van de Pro VC60000 van groot belang.” 

Formaat van 50 x 70

“Onze opstelling is voorzien van een complete Tecnau-lijn voor in- en uitvoer en nabewerking. Deze lijn bestaat uit een afwikkel- en oprolsysteem, snijmachine en geautomatiseerde stapelunit. Wij printen rollen papier met een breedte van 52 centimeter en een maximale lengte van 137 cm per afdruk, voordat de vellen worden gesneden. In feite komt het er op neer dat wij met onze Ricoh printer het drukformaat 50 x 70 aankunnen. Dat is uniek en biedt ons extra mogelijkheden, bijvoorbeeld voor kleinere oplagen full color en zeker voor gepersonaliseerd drukwerk”, vult Gert Jan ten Klei aan.

Meer conversie bij DM

“Met onze nieuwe aanwinst zijn we straks nog beter in staat om voor onze klanten Direct Mail campagnes efficiënter te produceren en personaliseren met als uitgangspunt meer conversie”, zegt Jacqueline ten Klei, die binnen het familiebedrijf verantwoordelijk is voor de verkoop en marketing. “Want het draait bij DM om conversie. Met de Ricoh kleurenprinter hebben we meer mogelijkheden in huis om dat te realiseren. We printen in één keer vanaf een blanco rol papier full color DM producties. Dat is ‘less waste’, geen opslag, scheelt tijd en dus geld.”

Extra toepassingen

”De Ricoh Pro VC60000 verwerkt verschillende soorten offsetpapier – houtvrij en silk – tot 300 grams,” vertelt Jacqueline ten Klei. “Daar zijn we blij mee, vooral voor printproducties op papier tussen de 170 en 300 grams zien wij veel extra toepassingsmogelijkheden. Denk aan onze specialiteiten selfmailers en response verhogende inserts in mailpacks. Deze kunnen we op onze nieuwe machine in full color printen en personaliseren. Niet alleen met NAW, maar ook in teksten en met variabele beelden én op zwaarder papier. Daarna kunnen wij dit creatief afwerken met luikjes of met kraslagen of als schuifkaarten, bijvoorbeeld. We kijken uit naar de eerste producties van de Ricoh Pro VC60000 inkjetprinter. Daarmee kunnen we samen met onze klanten de volgende stap in Direct Mail realiseren.”

De volgende stap

Sander Sondaal, directeur Commercial Print Sales bij de Commercial and Industrial Printing Group van Ricoh Europe over de keuze van Creative DM Factory voor Ricoh: “Juist in deze tijd zien we een comeback van traditionele Direct Mail in combinatie met datagedreven en interactieve communicatie. Daar is Creative DM Factory al decennia lang voorloper in. Wij zijn er dan ook heel trots op dat zij samen met Ricoh de volgende stap zetten in het efficiënter produceren en personaliseren van Direct Mail campagnes.”

| Over Creative DM Factory |

De filosofie van Creative DM Factory / DM Impressions is kort en krachtig: DM moet indruk maken, boodschappen moeten beter gelezen en begrepen worden en uiteindelijk leiden tot conversie. Met 60 jaar kennis en ervaring wil Creative DM Factory aan dat proces een bijdrage leveren. Met als doel: samen met opdrachtgevers totaalconcepten realiseren waarin creatieve, digitale en technische mogelijkheden worden verenigd en ingezet om het resultaat te optimaliseren.

Ga voor meer informatie naar CreativeDMFactory.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl