Eenvoudiger beslissingen nemen en opdrachten beheren met nieuwe oplossingen van Ricoh
13.02.2019

Eenvoudiger beslissingen nemen en opdrachten beheren met nieuwe oplossingen van Ricoh

’s-Hertogenbosch, 13 februari 2019 – Ricoh ondersteunt de grafimedia-branche bij slimmere besluitvorming en geïntegreerde communicatieplatforms. De nieuwe softwareoplossingen Ricoh Supervisor en Ricoh Communications Manager (RCM) zijn ontworpen ter ondersteuning van de steeds diversere en vaak complexe printopdrachten.

Ricoh Supervisor and RCM software solutions support Ricoh’s press portfolio including the new Ricoh Pro™ VC70000

Ricoh Supervisor

Ricoh Supervisor is een cloudoplossing die operationele gegevens van printapparatuur, software, systemen en gebruikersactiviteit verzamelt en opslaat. Met slimme tools worden de data naar een analysedashboard geüpload en worden trends, bottlenecks en sales-cycli in kaart gebracht. Dit varieert van inktverbruik per opdracht en de uitvaltijd van de apparatuur tot de gebruikersproductiviteit. Inzicht in deze informatie kan bedrijfsresultaten aanzienlijk verbeteren.

“Ricoh Supervisor helpt grafimediabedrijven bij het nemen van beslissingen, waardoor ze beter kunnen concurreren en relevant blijven in de huidige markt. Met een duidelijk beeld van de operationele cyclus en belangrijke taken, krijgen ze een realistisch beeld van het systeemgebruik. Denk bijvoorbeeld aan het vergelijken van de daadwerkelijke productie met de geplande productie”, legt Sander Sondaal, Directeur Commercial and Industrial Printing Group bij Ricoh Nederland, uit. 

Ricoh Communications Manager

Met Ricoh Communications Manager (RCM) kunnen deze zelfde bedrijven de procesketen en klantervaring van begin tot eind monitoren. Het systeem koppelt, beheert en rapporteert de digitale en printcommunicatie. Deze Software as a Service (SaaS) biedt vooral een herhaalbare en voorspelbare manier om de functionele onderdelen van een Customer Communications Management (CCM) systeem aan elkaar te koppelen.

“Met RCM ondersteunen we grafimediabedrijven die de overstap maken naar een geïntegreerd communicatieplatform. De technologie levert volledige campagne-informatie, van taakoverzicht tot facturatie, creëert verkoopkansen door de snelle ontwikkeling van nieuwe diensten en levert een groeiplatform voor het aanmaken, beheren en volgen van print- en digitale communicatie”, voegt Sondaal toe.

Beide oplossingen zijn vanaf april verkrijgbaar en worden tijdens de Hunkeler innovationdays gedemonstreerd op de Ricoh stand. Het event vindt plaats van 25 t/m 28 februari in het Zwitserse Luzern. 

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl