Het Customer Experience Centre van Ricoh breidt uit met ruimte voor 3D-printen
’s-Hertogenbosch, 1 november 2022 – Ricoh breidt het state-of-the-art Customer Experience Center in Telford (Engeland) uit om de cocreatie met klanten en partners in de maakindustrie te intensiveren.

Vanaf 7 november kunnen organisaties er terecht om de voordelen van de innovatieve 3D-technologie in de praktijk te ervaren. De focus ligt op het printen van onderdelen voor auto- en vliegtuiginnovatie.
Live demo’s
In het Customer Experience Center kunnen klanten en partners terecht voor live demo’s van de technologie. Zo ontdekken zij de vele mogelijkheden en voordelen van 3D-printen, inclusief een totaaloplossing voor een slim productieproces.
Aluminium onderdelen in elke denkbare vorm
Ricoh beschikt over de technologie om aluminium onderdelen te vervaardigen met behulp van een hoogproductieve 3D-printer. Hiermee is het mogelijk om aluminium onderdelen te vervaardigen met zeer complexe en gedetailleerde vormen, die niet gemaakt kunnen worden met de bestaande productiemethoden.
Denk o.a. aan de productie van lichtgewicht onderdelen en onderdelen voor hoogkwalitatieve warmtewisselaars. Dit helpt organisaties de uitdaging van koeling op te lossen, nu het gebruik van elektriciteit als duurzame oplossing sterk in opkomst is. Bijvoorbeeld voor elektrische auto’s.
Kijk voor meer informatie op https://www.ricoh.nl/business-services/alle-diensten/production-printing-services/customer-experience-centre/