IDC: Ricoh op één qua marktaandeel in rotatieve inkjet
’s-Hertogenbosch, 4 juni 2024 – Ricoh heeft in 2023 wereldwijd de eerste plaats veroverd qua marktaandeel op de markt voor rotatieve inkjetsystemen. Dat blijkt uit de IDC Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker (Calendar 2023).
Meer dan vijftig jaar innovatie
“Ricohs inkjettechnologie is gebaseerd op meer dan vijftig jaar voortdurende R&D en innovaties”, zegt Huib Kolen, Manager Product Marketing & Programs bij Ricoh Nederland. “We blijven investeren in de ontwikkeling van onze inkjettechnologie, software en diensten voor de grafimediamarkt om de mogelijkheden van offset naar digitaal printen te versnellen.”
Inkjetmarkt groeit
De inkjetmarkt is de afgelopen jaren snel gegroeid. Verwacht wordt dat deze 125,9 miljard dollar bereikt in 2029 . Steeds meer bedrijven kijken naar een inkjetoplossing voor het tekort aan opgeleid personeel, de stijgende materiaalkosten, de kleinere oplages en de grotere focus op duurzaamheid.
RICOH Pro™ VC80000
Ricoh werd op de Inkjet Summit van dit jaar uitgeroepen tot “Company to Watch Out For”. En lanceerde onlangs de RICOH Pro™ VC80000. Met dit rotatieve inkjetsysteem profiteren (grafimedia)bedrijven van een nog hogere printsnelheid, betere kwaliteitscontrole en optimaal kleurbeheer. Het systeem verhoogt bovendien de productiecapaciteit en biedt mogelijkheden voor AI-gestuurde analytics, automatisering en preventief onderhoud. De Pro VC80000 en Ricohs uitgebreide portfolio van inkjetprinters zijn te zien op drupa. Net als de nieuwste Ricoh-innovaties in software, diensten en duurzaamheid.
| Over het onderzoek |
De twee onderzoeken, onder medewerkers en beslissers, zijn uitgevoerd door Opinion Matters. Het onderzoeksbureau verzamelde de gegevens uit organisaties in Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Duitsland, Nederland, Spanje en Italië.
Opinion Matters houdt zich aan en heeft leden van de Market Research Society in dienst. Daarnaast volgt het onderzoeksbureau de MRS-gedragscode en de ESOMAR-principes en is lid van de British Polling Council.
De methodologie voor medewerkers
Opinion Matters voerde het onderzoek onder kantoormedewerkers uit op basis van een steekproef van 7.000 respondenten. Deze kantoormedewerkers werken bij organisaties die meer dan 1.000 medewerkers in dienst hebben.
De methodologie voor beslissers
Het onderzoek onder beslissers voerde Opinion Matters uit op basis van een steekproef van 1.800 respondenten. De gekozen inkoopbeslissers werken in senior management of hoger, op de afdelingen IT, Facility, HR en Finance. De respondenten zijn in dienst van organisaties met 1 tot meer dan 1.000 medewerkers (exclusief zelfstandigen van 18 jaar of ouder).
| Over Ricoh |
Ricoh laat je werkplek echt voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).
Contact:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Ga voor meer informatie naar ricoh.nl of werktrends.nl