Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Inefficiënte technologie belemmering voor succes

’s-Hertogenbosch – Uit een onderzoek van Ricoh blijkt dat regelgeving (39%), gebrek aan investeringen in nieuwe technologieën (37%) en onontkoombare strikte interne hiërarchieën (35%) de grootste belemmeringen vormen voor flexibiliteit in het MKB. 

Ricoh_Pers

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 1.600 MKB’ers in Europa. Slechts 33% werkt aan het creëren van een sfeer op de werkplek, waarbij snel reageren op behoeften van de klant prioriteit is. Dit terwijl het creëren van zo’n agile werkomgeving bedrijven juist in staat stelt snel in te kunnen spelen op veranderingen in de markt. 

Maurits Aalders, Director Marketing, Ricoh Nederland stelt: “Flexibiliteit is zowel een mindset als het vermogen om snel te kunnen reageren. Als bedrijven hun werkwijze organisatiebreed onder de loep nemen, krijgen ze inzicht in hoe procedures, cultuur en technologie voordelen op kunnen leveren voor het bedrijf."

Trends en mogelijkheden
Veel MKB’ers beschouwen het invoeren en verbeteren van digitale workflows als één van de factoren voor succes. De meest genoemde topprioriteiten omtrent het verbeteren van flexibiliteit zijn data-analyses (50%), managementprocessen (41%) en financiële processen (39%). Nieuwe trends en mogelijkheden ontdekken middels analysetechnologie is de norm geworden voor de meerderheid van bedrijfsleiders (60%). Dit benadrukt het feit dat gebruikmaken van data de sleutel is geworden tot een meer flexibele werkomgeving. 

Aalders voegt toe: "In de moderne bedrijfsomgeving is technologie essentieel om snel te kunnen profiteren van nieuwe mogelijkheden. Maar dat is niet voldoende. Bedrijfsleiders moeten een open-mind cultuur stimuleren, waarbij werknemers de mogelijkheid krijgen om bepaalde risico's te nemen. Ook vaardigheden als het snel nemen van beslissingen en het overgaan tot actie zijn essentieel. Het goede nieuws is dat de ondernemers duidelijk inzien dat een investering in een digitaal gedreven werkplek de basis vormt voor een winstgevende bedrijfsflexibiliteit."

Lees meer op http://www.ricoh.nl/thoughtleadership.

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl