Magneet plaatst order voor tweede Ricoh Pro™ C9110-productiesysteem op drupa 2016
08.06.2016

Magneet plaatst order voor tweede Ricoh Pro™ C9110-productiesysteem op drupa 2016

Düsseldorf, 8 juni 2016 – Het in Nederland gevestigde grafimediabedrijf Magneet Communicatiecentrum heeft een order geplaatst voor een tweede Ricoh Pro™ C9110 losblad kleurenproductiesysteem. De opdracht werd tijdens drupa op de Ricoh stand ondertekend.

Het bedrijf met een omzet van 2,5 miljoen euro koos voor dit productiesysteem na 18 maanden geleden zijn eerste Ricoh Pro C9110-productiesysteem te hebben gekocht. Het bedrijf beschikt ook over een Ricoh Pro™ C907EX en een Ricoh Pro™ L4160- grootformaatprinter.

Magneet orders second Ricoh Pro™ C9110 press at Drupa 2016
Pictured left to right: Eef de Ridder, Head of Commercial Printing Operations, Ricoh Europe, Magneet Communicatiecentrum Managing Director Mathieu Levens and Sander Sondaal, ‎Director Production Printing at Ricoh Netherlands.

Algemeen directeur Mathieu Levens: “De eerste Ricoh Pro C9110 is een geweldige productiemachine. Hij is snel, efficiënt en veelzijdig. Dat maakte de beslissing om een tweede te kopen gemakkelijk.”
Ook zal de machine volgens hem het bedrijf helpen bij het realiseren van dubbelcijferige groei: “Over de eerste helft van het jaar liggen de cijfers 5% hoger dan vorig jaar en we hopen dat dit percentage over de volle 12 maanden op 10% uitkomt.”
Tot de klanten van het bedrijf behoren marketingbureaus en merken als Famous Grouse. Voor de onderwijssector produceert het een breed assortiment schoolmaterialen: “We produceren veel documentatie, waarbij de oplagen variëren van één, twee, of drie tot wel duizenden”, aldus Mathieu Levens. “We groeien, en met de 130 ppm die deze machine biedt, worden we ook sneller. De aanschaf van een tweede machine biedt ons bovendien meer stabiliteit; niet alleen de capaciteit wordt verbeterd, maar ook de uptime.”

Ook Magneets relatie met Ricoh speelde een grote rol. “Dat was een belangrijk aspect van het besluit. Als je in een pers investeert, is dat een beslissing die minimaal de komende vier tot vijf jaar invloed heeft op het bedrijf. Je wil het vertrouwen hebben dat je zeker weet dat het goed komt.”

Sander Sondaal, Directeur Production Printing, Ricoh Nederland: “Dit is de vierde Ricoh-oplossing die we bij Magneet installeren, en een bewijs van zowel de kwaliteit als de prestaties van Ricoh's productiesystemen. We vinden het geweldig dat we hiermee bijdragen aan Magneets ambitie om te blijven groeien.” De Ricoh Pro C9100-serie draait bij snelheden tot 130 ppm. De serie ondersteunt ongecoate media, media met grove oppervlaktestructuur en gecoate media tot 400 gsm. Verder biedt de serie ondersteuning voor het dubbelzijdig produceren van bannervellen tot 700 mm en zelfs voor het bedrukken van speciale media, zoals superglanzende, magnetische, transparante of synthetische media.

De Ricoh Pro C9100-serie draait bij snelheden tot 130 ppm. De serie ondersteunt ongecoate media, media met grove oppervlaktestructuur en gecoate media tot 400 gsm. Verder biedt de serie ondersteuning voor het dubbelzijdig produceren van bannervellen tot 700 mm en zelfs voor het bedrukken van speciale media, zoals superglanzende, magnetische, transparante of synthetische media.

De verbeterde VCSEL-technologie (Vertical Cavity Surface Emitting Laser) van Ricoh zorgt voor een beeldkwaliteit van tot wel 1200 x 4800 dpi. De automatische kleurcontrole-technologie van Ricoh, waarmee voortdurend kalibratie van de kleurdensiteit plaatsvindt, garandeert een hoge kleurconsistentie.

Maximale uptime wordt gerealiseerd door een vloeistofkoelsysteem dat ervoor zorgt dat er zonder onderbrekingen geproduceerd kan worden, door verbeterde ORU’s (Operator Replaceable Units) en tonerflessen, en de mogelijkheid om tijdens de productie te wisselen van papiersoorten.


|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl