Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Veel belangstelling voor nieuwe inkjet-oplossingen van Ricoh tijdens The Art of the New

's-Hertogenbosch, 8 december 2017 – Printprofessionals uit Europa en daarbuiten hebben op Ricoh’s The Art of the New evenement ontdekt hoe het snelgroeiende inkjetportfolio van Ricoh hen kan helpen bij het ontwikkelen van nieuwe toepassingen.

Art of the New
Er was veel belangstelling van grafimedia- en direct-mailbedrijven en boekdrukkers op Ricoh’s The Art of the New.

De driedaagse inkjet showcase werd bijgewoond door senior executives van grafimedia- en direct-mailbedrijven en boekdrukkerijen. Het evenement werd georganiseerd in het Europese Customer Experience Centre van Ricoh in Telford, Verenigd Koninkrijk.

Sander Sondaal, Directeur, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Nederland, zegt: “Zowel qua deelnemersaantal als qua belangstelling was The Art of the New duidelijk een succes. Er waren bijna 200 bezoekers uit circa 20 landen. We zijn benieuwd om te zien hoeveel van hen nu zullen kiezen voor inkjet om nieuwe productiekansen te omarmen.”

Die kansen worden ondersteund door de nieuw aangekondigde zwart-wit rotatiesystemen van de Ricoh Pro™ V20000-serie, de nieuwe versie van de Ricoh Pro™ VC60000 en het Ricoh Pro™ VC40000 kleuren rotatieve inkjetplatform.

Bezoekers zagen niet alleen live hoe die productiesystemen allerlei interessante toepassingen produceerden, ze hoorden ook van diverse (gast)sprekers de marktontwikkelingen en het toekomstbeeld van inkjet.

Printconsultant Sean Smyth vestigde de aandacht op de verdere verschuiving van analoog naar digitaal printen en hoe inkjet als winnaar uit de bus zal komen, terwijl een panel van technologie-experts van Hunkeler, Tecnau en Kern inging op de specifieke voordelen van inline en offline afwerking.

Test-Tech papier- en printconsultant Richard Saunders benadrukte het belang van het kiezen van de juiste substraten. Bij de toepassingsgerichte masterclasses lag de focus niet alleen op geautomatiseerde workflows die kleine oplagen en dynamische documentcompositie op productieve en efficiënte wijze verwerken, maar ook op kleurbeheer voor een consistente afdrukkwaliteit.

Demonstraties van de nieuwe inkjetsystemen in de Smart Factory plus de mogelijkheid om vellen-, grootformaat en hybride systemen evenals Direct to Garment-technologie (DTG) te bewonderen waren onderdeel van de rijk gevulde agenda.

Sondaal voegt eraan toe: “Het was geweldig een dergelijke belangstelling voor onze inkjettechnologieën te zien bij zo veel toonaangevende marktspelers. Het is duidelijk dat de behoeften van de markt voor commercieel drukwerk in snel tempo aan het evolueren zijn. We zijn blij dat ons portfolio perfect gepositioneerd is om hen te ondersteunen.”

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl