Onderzoek Ricoh: Helft MKB’ers heeft geen tijd om te digitaliseren
Belang van digitaliseren
Hoewel MKB’ers drempels ervaren om te gaan digitaliseren, onderschrijft 82,6 procent van de ondervraagden wél het belang ervan. De voornaamste redenen om te digitaliseren zijn efficiënter werken, het verlichten van administratieve lasten en het centraliseren van informatie. Opvallend is dat ondernemers vooral investeren in het digitaliseren van administratie. Momenteel worden met name facturen (84%) en personeelsadministratie (72%) gedigitaliseerd. Dat wijst erop dat de kansen van digitalisering onvoldoende worden benut. 43 procent van de MKB’ers heeft bijvoorbeeld nog niet geïnvesteerd in de cloud, terwijl dit een veilige en toekomstbestendige manier van digitaliseren is. Ook het digitaliseren van het documentenarchief staat niet hoog op de agenda: slechts 22 procent is van plan dit op korte termijn aan te pakken.
|Over Ricoh|
Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).
Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl
Voor meer informatie:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Twitter: @RicohNL
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl