Onderzoek Ricoh: ‘Stijgende klantverwachtingen bieden grootste zakelijke groeikansen’
29.04.2019

Onderzoek Ricoh: ‘Stijgende klantverwachtingen bieden grootste zakelijke groeikansen’

Vraag naar meer aanpasbare technologie om marktaandeel verder uit te bouwen

’s-Hertogenbosch, 29 april 2019 – De meerderheid van de Nederlandse zakelijke markt (60%) ziet steeds hogere klantverwachtingen als belangrijke kans voor groei in een onzekere markt, zo blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.
Ricoh research
De leidinggevenden zien deze ontwikkeling niet als hindernis, maar juist als kans om een concurrentievoordeel te creëren voor de eigen organisatie. De vraag van klanten naar betaalbare oplossingen en diensten neemt toe, en hierbij helpt nieuwe technologie zakelijke leiders en hun medewerkers efficiënter te werken. Hierdoor is de inzet van nieuwe technologie uiteindelijk ook gunstig voor hun klanten.

Individuele behoeften

Ruim de helft (55%) van de Nederlandse zakelijke leiders wil nieuwe technologie dan ook gebruiken om meer controle uit te oefenen over de eigen organisatie en sneller te kunnen reageren op verandering. 54 procent zou echter willen dat het eenvoudiger was om technologie af te stemmen op individuele behoeften. Gezien de jaarlijkse kosten voor technologische vernieuwingen, die voor een Europees bedrijf gemiddeld rond de 26.000 euro liggen, is er ook duidelijk vraag naar meer kosteneffectieve manieren om up-to-date te blijven.
Maurits Aalders, Marketing Director, Ricoh Nederland, zegt: "Digitale disruptie is de afgelopen tien jaar bepalend in het bedrijfsleven. In samenwerking met het Robotics Centre of Excellence van de Rabobank hebben we bijvoorbeeld met robotisering geholpen om de voorbereidingstijd van verzekeringsadviesgesprekken terug te dringen van 41 naar 6 minuten. Dat zorgt ervoor dat de werknemers van de Rabobank meer tijd overhouden voor andere taken én de klanten minder lang op goedkeuring en verwerking van hun aanvragen hoeven te wachten. Dankzij onze nauwe samenwerking met zulke vooraanstaande Nederlandse bedrijven voor de ontwikkeling van nieuwe klantgerichte oplossingen, weten we hoe belangrijk het is dat investeringen in technologie zowel de organisatie als hun klanten helpen effectiever te zijn."
Meer informatie hierover vindt u op www.ricoh.nl/thoughtleadership.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl