Open nieuwe werelden met Ricoh tijdens drupa 2016
14.03.2016

Open nieuwe werelden met Ricoh tijdens drupa 2016

s Hertogenbosch, 14 maart 2016 – In de stand van Ricoh op drupa worden nieuwe mogelijkheden getoond voor grafimediabedrijven die op zoek zijn naar nieuwe manieren om workflows naadloos te integreren, maximaal productief te zijn, winstgevender te werken en nieuwe markten te betreden. Tijdens de beurs, die van 31 mei tot 10 juni in de Messe in Düsseldorf wordt gehouden, is Ricoh te vinden in hal 8a op stand B46.

Sander Sondaal, directeur Production Printing, Ricoh Nederland zegt hierover: "Ricoh benut de kracht van digitale print en data en ontwikkelt innovatieve en nieuwe technologie voor multichannel communicatie. Zo biedt het elke ondernemer in de grafimediamarkt nieuwe mogelijkheden om zijn bedrijf te vernieuwen, te optimaliseren en te laten groeien."

Gepresenteerde oplossingen
Aan de hand van een aantal hard- en softwareoplossingen laten we zien hoe grafimediabedrijven deze ambitieuze doelstellingen kunnen verwezenlijken. Zo verzorgen we onder meer demonstraties met een volledig geconfigureerde Ricoh Pro™ VC60000 met diverse roll-to-roll en roll-to-sheet media, en met een single engine Pro VC60000, die bezoekers een goed beeld geeft van de technologie die in deze machine wordt toegepast. Daarnaast staat op de beurs een aantal kleuren losbladproductiesystemen, waaronder de Ricoh Pro™ C9110 en de Ricoh Pro™ C7100x met zijn vijfde kleurstation.

In de aanloop naar drupa heeft Ricoh diverse vernieuwingen aangekondigd die de prestaties van dit brede aanbod aan productieprinters nog verder verbeteren. Voor de bezoekers van de beurs worden onder meer live presentaties verzorgd van de nieuwe latexinkt op waterbasis voor de Ricoh ProTM L4100 grootformaatprinter. Verder demonstreren we de verbeterde mogelijkheden voor nabewerking met de Watkiss PowerSquare 224 bookletmaker. Deze draait inline met de Pro C9100 en Pro C7100x series en de digitale persen uit de Ricoh Pro™ 8100 serie. Een andere belangrijke uitbreiding van het aanbod van Ricoh die op de beurs te zien zal zijn, is de Ricoh TotalFlow Cloud Suite, een hosted aanbod van clouddiensten met zorgvuldig geselecteerde software van Ricoh en door Ricoh ondersteunde oplossingen van derden.

Bezoekers van de Ricoh-stand kunnen met Ricoh’s innovatieve portfolio van oplossingen kennismaken in een aantal zones, die zijn opgezet rondom nieuwe werelden aan kansen:

  • Corporate Printing Zone - In deze zone ligt de nadruk op de integratie van documentprocessen met de centrale repro-afdeling die printdiensten kunnen realiseren voor overheden, het onderwijs, financiële instellingen etc. Op de beurs zijn toepassingen te zien voor gepersonaliseerde communicatie uitingen, naast voorbeelden van uiteenlopende verticale markten en toepassingen voor alternatieve media, transactioneel en monochroom printen en banners. Ook is er aandacht voor CAD-printen en archiveringsoplossingen.
  • Commercial Printing Zone - Deze zone is ingericht rondom live end-to-end productie en lean manufacturing met de Pro C9110 en Pro C7110x, met ondersteuning van de centrale jobverwerking van MarcomCentral en Avanti MIS. Bezoekers kunnen zich hier laten informeren over deze bijzonder krachtige en degelijke productieoplossingen, in combinatie met veelzijdige mogelijkheden voor invoer en nabewerking. Tot de getoonde toepassingen behoren onder meer banners, spot/gloss vernis, printen op metalen/synthetische materialen en verpakkingen. Ook demonstreert Ricoh grootformaat printwerk. Beursbezoekers zien hier hoe grafimediabedrijven hun horizon kunnen verbreden en in veel verschillende richtingen kunnen groeien, onder meer door vergroting van hun printvolumes. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om toepassingen voor binnen- en buitenbewegwijzering, etalagematerialen, binnenhuisdecoratie, het printen van foto's en kunstwerken, etiketten, verpakkingen en banners.

In de aangrenzende speciale productiezone draait alles om de beginselen van lean manufacturing voor efficiënte productie van hoogwaardige samples en een grote variëteit aan demonstratie- en ondersteunend materiaal voor bezoekers.

  • Publishing Zone - Met aandacht voor digitale printtechnologie en workflows voor boeken en kranten in kleine oplages in kleur en voorbeelden van vooraanstaande uitgevers, waaronder HarperCollins en RELX (Reed Elsevier Group). Bezoekers vinden hier een breed scala aan hoogwaardige toepassingen voor kranten en in kleur uitgevoerde reis, kinder- en kookboeken.
  • Direct Mail/ Transactionele Zone – In deze zone laten we zien waarom de verjonging van Direct Mail zo'n grote kans is voor digitaal printen en waarom een naadloze integratie van alle multichannelcommunicatie zo belangrijk is. Ricoh kan niet alleen de hard- en software leveren, maar ook brede deskundigheid op het gebied van databeheer. Daarmee is het in staat een complete oplossing aan te bieden, uiteenlopend van het opschonen van data (/data.mill), het analyseren van data (bijv. SAS Enterprise Miner) en uiteenlopende vormen van data-/mediabeheer (Fusion Pro/MarcomCentral) tot digitaal printen (Pro C7110) en strategieën voor interactief printen (Clickable Paper)

Op de beurs zijn onder meer diverse Direct Mail (DM) toepassingen te zien die door grafimediabedrijven worden ingezet voor grote klanten die met de technologie van Ricoh werken, maar ook een speciale DM voor de drupa beurs, met gepersonaliseerde vouchers.

  • Industrial Zone - Hier richt Ricoh zich op fabrieksautomatisering, de slimme fabriek, track and trace, geïntegreerde industriële innovatie en specifieke industriële verticals, met name in de auto-industrie en de gezondheidszorg. Onder andere wordt aandacht geschonken aan 3D printen en robotica, maar ook aan een aantal andere innovaties van Ricoh, bijvoorbeeld op het gebied van de ontwikkeling van inkjetkoppen. En verder aan horizontale integratie met conventionele workflows waarbij FusionPro wordt geïntegreerd met Clickable Paper en innovatieve technologie voor het vastleggen van beelden.
  • Creative Studio - In de Creative Studio ligt de nadruk op personalisering en maximalisering van de marketingdiensten die een ondernemer in de grafimediamarkt of een marketingbureau zijn klanten kan bieden. Een voorbeeld daarvan is het gebruik van MarcomCentral voor personalisering van marketingmiddelen, FusionPro voor uiteenlopende datacampagnes en crossmediale workflowoplossingen. Maar ook van Clickable Paper voor de aansluiting van offline op online content. In dit deel van de stand is een Pro C7100x aan het werk te zien. Bezoekers kunnen zich laten adviseren over optimaal gebruik van alle creatieve mogelijkheden van deze machine, onder meer door speciale oppervlakte-effecten met de decoratieve en reflecterende effecten van de Color-Logic technologie.

In de innovatiezone toont Ricoh hoe breed zijn technologie is en richt het de spots op de nieuwste innovaties, waaronder de Theta 360S camera en Ricoh’s eigen virtual realitybrillen. Ook zijn daar lean en green consultancydiensten te vinden, waaronder inkjettechnologie voor CO2-neutraal printen, digitale bewegwijzering en 360o projectie. Als Customised Solutions toont Ricoh onder meer de integratie van nabewerkingssystemen van andere leveranciers. Daarnaast laten we ook voorbeelden zien van innovatieve toepassingen van 3D-printen op dit gebied.

Verder kunnen bezoekers zich laten fotograferen voor de cover van Focus, een van Duitslands populairste tijdschriften. In een demonstratie van end-to-end productie met oplossingen van Ricoh wordt van elke deelnemende bezoeker een foto gemaakt en printen we de gepersonaliseerde cover van het tijdschrift voor hun eigen verzameling.

Sondaal geeft tot slot aan; "Ricoh laat nieuwe manieren zien om nieuwe werelden te openen en daarbij ligt de focus op de veranderende zakelijke omgeving. Wij laten baanbrekende nieuwe oplossingen zien op het gebied van hardware, software en diensten voor de grafimediamarkt, maar ook centrale reproafdelingen, uitgevers en marketingbureaus. De hele stand zal doordrongen zijn van Ricoh’s streven naar innovatie. Centraal staan onze losblad- en continuous feed productiesystemen en workflowoplossingen. Maar wij geloven ook dat bezoekers zullen worden gegrepen door het gehele pakket aan nieuwe technologie dat we op deze beurs laten zien, van industriële inkjetprinter tot 3D-printen en robotica."


|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl