Ricoh beheert nu ook AV op afstand
29.07.2020

Ricoh beheert nu ook AV op afstand

’s-Hertogenbosch, 29 juli 2020 – Ricoh beheert, naast de IT-omgeving, nu ook de audiovisuele AV-omgeving op afstand. Vergaderingen, meetings en workshops kunnen zo altijd doorgaan. Medewerkers kunnen prettig werken, waar ze zich ook bevinden.
Ricoh beheert nu ook AV op afstand

AV  beheer

Vergaderruimtes, werkplekken, narrowcasting en roombooking. Veel kantoren zijn voorzien van audiovisuele apparatuur om het dagelijks werk te vereenvoudigen. Het beheer van deze apparatuur ligt vaak bij de Facility of IT-afdeling. Nu we steeds meer tijds- en plaats onafhankelijk werken, is dat minder vanzelfsprekend. De apparatuur kan Ricoh op afstand beheren en monitoren

Een team van AV-specialisten houdt de apparatuur continu in de gaten. Zij zorgen ervoor dat alles altijd goed functioneert en verzorgen een rapportage op maat. Mogelijke storingen worden al proactief hersteld of direct op afstand opgelost. Updates kunnen ook op afstand plaatsvinden.

Inspelen op huidige omstandigheden

Wouter Aarts, Product Marketeer bij Ricoh Nederland: “Het configureren en beheren van AV-oplossingen legt een grote druk op IT of Facility afdelingen en kan vaak leiden tot compabiliteitsproblemen en verminderde productiviteit van medewerkers. Door onze ervaring en wereldwijde dekking kunnen wij onze klanten de juiste technologieën voor deze tijd bieden, en hen altijd van op maat gemaakte dienstverlening voorzien. Ricoh maakt daarbij gebruik van het Utelogy platform om de omgeving voor klanten op afstand te beheren.”

Huib Kolen, Manager Product Marketing en Programs bij Ricoh Nederland: “Deze interessante ontwikkeling bouwt voort op onze bestaande dienstverlening voor het op afstand beheren van de print- en scanomgeving. Onze experts adviseren onze klanten over de beste manier om werkomgevingen te optimaliseren. Met onze CareFree dienstverlening bieden we klanten één vast aanspreekpunt voor IT- en AV-beheer op afstand”.
Lees hier meer over het op afstand beheren van de AV-omgeving.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl