Ricoh breidt mogelijkheden online vergaderen uit: Ricoh Cloud2Meet
01.09.2015

Ricoh breidt mogelijkheden online vergaderen uit: Ricoh Cloud2Meet

’s-Hertogenbosch, 1 september 2015 – Ricoh introduceert het samenwerkingsplatform Ricoh Cloud2Meet. De lancering van het flexibele videocommunicatieplatform is het antwoord van Ricoh op de groeiende vraag van organisaties naar eenvoudig, snel en flexibel online samenwerken. Ricoh Cloud2Meet maakt het mogelijk om bestaande videocommunicatie omgevingen, ongeacht de aanbieder, te integreren en aan elkaar te koppelen. Dit maakt vergaderen op afstand via een veilige, stabiele omgeving vanaf ieder device mogelijk. Met het nieuwe platform kunnen gebruikers via virtuele video meeting rooms en diverse applicaties met elkaar communiceren. Het platform is een uitbreiding op de bestaande oplossingen van Ricoh op het gebied van videovergaderen en digitaal samenwerken.

Werken is tegenwoordig niet meer plaatsgebonden, medewerkers werken aan meerdere projecten tegelijkertijd en de teams waarin ze werkzaam zijn worden alsmaar groter. Dit maakt dat Ricoh Cloud2Meet ontwikkelde, waardoor communiceren en samenwerken makkelijk, flexibel en betaalbaar blijft. Uit onderzoek dat is uitgevoerd door Wainhouse Research blijkt bovendien dat 94 procent van de medewerkers efficiënter en productiever werkt als ze gebruik maken van digitale middelen om op afstand met elkaar te communiceren. Medewerkers hoeven hierdoor minder te reizen, wat tijd en geld bespaart en de co2 uitstoot vermindert.

Wouter Sas, marketeer bij Ricoh Nederland: “We ervaren dat steeds meer organisaties op zoek zijn naar manieren om bedrijfsprocessen te optimaliseren”. Een relatief eenvoudige wijze om dit te doen is door reistijd te reduceren door face-to-face contact op afstand mogelijk te maken. Bij de ontwikkeling van dit platform hebben we de wensen en behoeften van de gebruikers centraal gesteld, om de gebruikersadoptie te optimaliseren. Laagdrempeligheid en gebruiksvriendelijkheid zijn daarbij cruciaal.”

Onderzoek wijst uit dat online samenwerken voor 90 procent van de medewerkers binnen een organisatie een tijdsbesparing van twee uur per week oplevert . Daarnaast blijkt dat medewerkers die werken bij organisaties die gebruik maken van videocommunicatie, gemiddeld 30 procent 2 minder zakelijke reizen maken. Naast een besparing in geld en tijd, kan dit ook ten goede komen van de tevredenheid van de medewerker; 35 procent van de medewerkers vindt namelijk dat ze te veel reizen.3

Joost Deckers, verantwoordelijk voor Communication Services binnen Ricoh Nederland is enthousiast over de introductie van Ricoh Cloud2Meet: “Dankzij Cloud2Meet zijn we in staat om organisaties perfect te helpen met het optimaliseren van hun primaire bedrijfsprocessen en de daarmee gepaard gaande interne en externe communicatie. Het mondiale netwerk, de solide backbone en de innovatieve ontwikkelkracht van onze strategische partner Videxio stellen ons in staat een hoogwaardige oplossing aan te bieden waarmee we onze klanten een flinke stap vooruit kunnen helpen.”

Henning Herdal, Vice President EMEA bij Videxio: “Wij zijn erg verheugd met het partnership met Ricoh. Het efficiënter maken van bedrijfsprocessen en organisaties ondersteunen met het verhogen van productiviteit en het verlagen van CO2 uitstoot zit bij Ricoh in het DNA.”

Het Ricoh Cloud2Meet aanbod bestaat uit abonnementen voor videosystemen, virtuele vergaderkamers en persoonlijke video accounts voor mobiel gebruik op laptops en/of tablets. Er kan gebruik worden gemaakt vaneen wereldwijd videonetwerk met gegarandeerde capaciteit. Hierdoor kunnen investeringen laag gehouden worden en de kwaliteit en betrouwbaarheid hoog. Daarnaast biedt Ricoh Cloud2Meet een volledige integratie met o.a. Lync 2010/2013 (Skype for Business). Dit biedt klanten de mogelijkheid om nog meer rendement te halen uit al gedane investeringen.

Meer informatie is hier te vinden.

1 Bron: Video Conference and Telepresence Technology. Perceptions and Usage in the Workplace. 
2 Bron: Cisco 
3 Bron: Synovate interview NSS

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl