Ricoh-connectiviteit biedt klanten meer keuze en flexibiliteit voor nabewerking
14.03.2016

Ricoh-connectiviteit biedt klanten meer keuze en flexibiliteit voor nabewerking

’s Hertogenbosch, 14 maart 2016 – Ricoh helpt klanten om hun productiecapaciteit te maximaliseren dankzij meer connectiviteit met nabewerkingsoplossingen via een nieuwe Ricoh-interface. De Watkiss PowerSquare 224-bookletmaker is het eerste nabewerkingssysteem van derden dat inline te configureren is via de nieuwe interface-eenheid van Ricoh. Het systeem is geschikt voor integratie met de digitale losblad kleuren productiesystemen van de Ricoh Pro™ C9100-serie en de Ricoh Pro™ C7100x-serie. Daarnaast is het ook te integreren met het digitale losblad zwart-wit productiesysteem van de Ricoh Pro™ 8100-serie. De Watkiss PowerSquare biedt volledig geautomatiseerde instellingen voor verschillende boekformaten en paginering, inclusief variabele steeklengte ter ondersteuning van verschillende boekdikten. De maximale boekdikte van 10,4 millimeter is twee keer dikker dan die van conventionele bookletmakers. Dit maakt de PowerSquare geschikt voor boeken met veel pagina’s of met dik papier.

“Grafimediabedrijven streven naar soepele end-to-end productie met minimale onderbrekingen en stilstandtijd”, zegt Anne Veldman, Product Manager Production Printing, Ricoh Nederland. “Ze willen het printen en nabewerken zo naadloos mogelijk laten verlopen. Connectiviteit met nabewerkingssystemen speelt daarbij een cruciale rol: een koppeling maakt het een stuk gemakkelijker om jobs snel in te stellen en uit te voeren. Daarom zorgen wij voor meer connectiviteit met oplossingen van derden.”

Gebruiksgemak
Het systeem is compact en eenvoudig te gebruiken waarbij de instellingen (papierformaat, dikte en aantal hechtingen) door middel van een touchscreen kunnen worden ingevoerd. De PowerSquare stelt de hechtpositie, de steeklengte, de benodigde rugbreedte en de bijsnijdafmetingen automatisch in. Specificaties van opdrachten kunnen snel worden opgeslagen en opgehaald voor een efficiënte bediening tijdens het herdrukken van opdrachten.

Veldman vervolgt: “De connectiviteit met de Watkiss PowerSquare verhoogt de productiviteit met de Pro C9100-serie, de Pro C7100x en de Pro 8100. Door de processen soepeler en efficiënter te laten verlopen, maakt de connectiviteit een wezenlijk verschil uit voor grafimediabedrijven.”

Verbeterde bannerinvoer
Wat ook al naadloos te koppelen is via de nieuwe Ricoh-interface-eenheid, is een nieuwe optionele hoogvolume bannerinvoer voor de losblad kleurensystemen Pro C9100-serie en Pro C7100. Deze is ontworpen in samenwerking met de toonaangevende mediaverwerkingsspecialist BDT. Met zijn diepte van 500 mm biedt de hoogvolume bannerinvoer ruim vijf keer zo veel capaciteit als de bestaande lade voor banners. Deze nieuwe oplossing voor banners kan achteraf worden geïnstalleerd en is goed toegankelijk. Doordat er meer in kan, hoeft de productie minder te worden onderbroken om bij te vullen. Dat versnelt op zijn beurt de doorvoer en verhoogt de productiesnelheid. In Europa zal de hoogvolume bannerinvoer verkrijgbaar zijn vanaf september 2016.

Veldman voegt eraan toe: Wij zijn ervan overtuigd dat deze aanwinst een geweldige oplossing is voor grafimediabedrijven om de dagelijkse workflow van drukke production printomgevingen een boost te geven.” We verwachten binnen afzienbare termijn te kunnen uitpakken met de aankondiging van een aantal andere oplossingen te kunnen koppelen voor een inline nabewerkingsproces.


|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl