Ricoh en Methis Software zorgen voor snelle en flexibele data cleansing op wereldwijde schaal
14.03.2016

Ricoh en Methis Software zorgen voor snelle en flexibele data cleansing op wereldwijde schaal

’s Hertogenbosch, 14 maart 2016 – Ricoh biedt samen met Methis Software, een partner die lid is van het Ricoh Developer Program, de oplossing /data.mill aan: hiermee kan eenvoudig en automatisch de controle van data en correctie van onnauwkeurigheden worden uitgevoerd. /data.mill is snel, eenvoudig, betaalbaar. Het samenwerkingsverband met Methis speelt in op de behoefte aan opgeschoonde klantdata. Die zijn van fundamenteel belang om op rendabele wijze pakkende, gepersonaliseerde campagnes te realiseren met drukwerk en via digitale media. 
“We hebben allemaal wel al eens direct mail ontvangen waarin onze gegevens verkeerd waren. Als ontvanger heb je dan de neiging om die linea recta de prullenbak in te gooien”, zegt Jean Paul Schriek, Product Marketeer Production Printing, Ricoh Nederland. “Vroeger kon handmatige correctie vele uren in beslag nemen om ervoor te zorgen dat je beschikte over actuele datasets. Dat had een negatieve invloed op de doorlooptijd en rentabiliteit van een project.”

“Dankzij onze samenwerking met data cleansing- en adresmanagementspecialist Methis Software,” voegt Schriek eraan toe, “kunnen onze klanten nu sneller en eenvoudiger zeer specifiek gerichte communicatie creëren met data die automatisch zijn gedubbelcheckt, gecrosscheckt en verrijkt voor maximale nauwkeurigheid, inclusief de juiste notatie. Om efficiëntere workflows met variabele data mogelijk te maken, integreert /data.mill met bestaande CRM-oplossingen. Bovendien kan de data cleansing-API worden toegevoegd aan webformulieren om te voorkomen dat verkeerde data in een database terechtkomen.”

“/data.mill kan op basis van een groot aantal databases onnauwkeurigheden corrigeren, typefouten verwijderen en zelfs geomarketingdata toevoegen”, legt Schriek uit. “De oplossing past de juiste aanspreking toe en standaardiseert tekst om verkeerd hoofdlettergebruik uit te sluiten. IBAN-nummers en BIC-codes worden beoordeeld, e-mailadressen worden gevalideerd en telefoonnummers kunnen zelfs worden herkend als vaste of mobiele nummers. Bovendien kan worden gecontroleerd of mobiele nummers nog in gebruik zijn.” 

Het voorbereiden en gebruiken van opgeschoonde data zal steeds belangrijker worden in de toekomst. Dankzij /data.mill hoeft er tot wel 95% minder tijd te worden besteed aan data cleansing. Tegelijkertijd verkleint de oplossing de kans op fouten. Regelmatige beoordeling van bestaande data zorgt ervoor dat databases worden bijgewerkt als mensen verhuizen of hun gegevens wijzigen. 

Schriek voegt eraan toe: “Als de elementaire data niet kloppen, zullen ontvangers niet geïnteresseerd zijn in het product dat je aanprijst, hoe goed dat ook is. Dankzij /data.mill kunnen marketeers zeker zijn van de nauwkeurigheid van data en eenvoudiger nieuwe deuren openen bij zowel bestaande als potentiële nieuwe klanten.  /data.mill-creditbundels zijn momenteel beschikbaar in Midden-Europa (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) en zullen in de loop van dit jaar worden gelanceerd in andere landen in Europa.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl