Ricoh en Pondres gaan samen voor geautomatiseerde klantcommunicatie
08.10.2015

Ricoh en Pondres gaan samen voor geautomatiseerde klantcommunicatie

8 oktober 2015, ‘s-Hertogenbosch – Ricoh en Pondres bundelen de krachten op het gebied van Customer Communication Management (CCM). Ricoh, leverancier van IT- en documentmanagement, verzorgt CCM-totaaloplossingen en ondersteunt haar klanten bij de opzet en implementatie hiervan. Daarbij gaat het bedrijf gebruikmaken van de diensten van Pondres, gespecialiseerd in datagedreven marketingcommunicatie. CCM stelt informatie-intensieve organisaties in staat om gerichter te communiceren met hun doelgroep; dit om kosten te verlagen, klantloyaliteit te versterken en de conversie op klantcommunicatie te verhogen.
Pondres beschikt met het GMC Competence Center over vijftien GMC-specialisten, het grootste aantal in Nederland. Het bedrijf biedt innovatieve toepassingen op het gebied van dynamische documentgeneratie voor multichannel communicatie. Door met Pondres samen te werken, vergroot Ricoh de kwaliteit van en flexibiliteit aan resources bij de implementatie van haar CCM-projecten.

In een wereld waar concurrentieverhoudingen verscherpen zijn maximale klantvriendelijkheid en dienstverlening onvoldoende onderscheidend. Relevante klantbeleving is wat de klant, nu en in de toekomst, verlangt. Marketeers zoeken meer verfijnde manieren om hun klanten met de juiste boodschap op het juiste moment te bereiken. Met behulp van de juiste combinatie van communicatiekanalen, op papier en digitaal.

Jeroen Beckers, CEO bij Pondres: “Pondres innoveert continu in datagedreven communicatie. Met de nieuwe website voor onze digitale diensten, digitaal.pondres.nl, spelen wij hier dan ook sterk op in. Mede dankzij de inzet van het GMC Competence Center zijn we in staat geavanceerde toepassingen te ontwikkelen en te implementeren. Zo blijft Pondres voorzien in de steeds veranderende klantbehoeften.”

Rick Haas, Line of Business Manager Application Services bij Ricoh Nederland: “Pondres gaat Ricoh ondersteunen bij de implementatie van GMC-softwareprojecten. Door deze samenwerking kunnen wij ons breder blijven richten op het ontzorgen van onze klanten en kan ook Pondres haar CCM-dienstverlening uitbreiden.”

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl