Ricoh introduceert nieuwe Direct to Garment-textielprinter
16.09.2020

Ricoh introduceert nieuwe Direct to Garment-textielprinter

’s-Hertogenbosch, 16 september 2020Ricoh kondigt de introductie aan van de Ricoh Ri 2000 Direct to Garment-printer (DTG). Met deze introductie voorziet Ricoh in de behoeften van (gepersonaliseerd) printen op textiel. Met een hogere productiviteit, een optimale werking en gebruiksgemak. De printer ondersteunt de productie van promotionele en gepersonaliseerde artikelen.

De Ri 2000 richt zich op de groeiende markt voor textiel als individuele expressie
De Ri 2000 richt zich op de groeiende markt voor textiel als individuele expressie

Printen op textiel

Van traditionele T-shirts en stoffen tassen tot uiteenlopende canvasschoenen, baseballpetten of shirts met lange mouwen: de Ricoh Ri 2000 kan met een resolutie van 1200 x 1200 dpi een breed scala aan textielproducten van prints voorzien. Daarnaast kan de printer ook de productie van textielen mondmaskers en veiligheidshesjes ondersteunen. Dankzij de flexibiliteit van het magnetische mechanisme met snel verwisselbare inlegplaten en de automatische aanpassing van de plaathoogte kan er eenvoudig worden gewisseld tussen verschillende soorten artikelen.

“De nieuwe generatie DTG-printer weerspiegelt het voortdurende streven van Ricoh om klanten te voorzien van de beste inkjetoplossingen”, zegt Lucas Stevens, Product Marketeer Commercial and Industrial Printing, Ricoh Nederland. “Tijdens de productontwikkeling hebben we nauw samengewerkt met voorlopers in de continu groeiende DTG-markt. Nu we deze kant-en-klare DTG-oplossing introduceren, kunnen onze klanten er de vruchten van plukken. De Ri 2000 voldoet aan de behoeften van innovatieve digitale printbedrijven en online kledingretailers, die maatwerkartikelen aanbieden. Daarnaast stelt de printer traditionele spelers in staat om hun aanbod uit te breiden met de mogelijkheid om textiel digitaal van bedrukkingen te voorzien. Met deze nieuwe aanwinst versterken we bij Ricoh ons DTG-portfolio, dat bijvoorbeeld al de Ri 100 en de Ri 1000 voor textieldrukproducties bevat.”

Een nieuwe maatstaaf

De Ri 2000 stelt een nieuwe standaard op het gebied van productiviteit en efficiëntie in deze klasse. De printer legt de lat hoger dankzij end-to-end integratie van hardware en geavanceerde software. 

  • De ColorGATE Textile Productionserver maakt kleurconsistente resultaten, automatisering van productieworkflows en creatie van witte lagen voor het bedrukken van donkere kledingstukken mogelijk.
  • Continue bewaking van de inkttoevoer, temperatuur en vochtigheidsniveaus zorgt ervoor dat er zo weinig mogelijk menselijke tussenkomst vereist is. 
  • Voor alle taken die niet geautomatiseerd verlopen, biedt het 7-inch touchscreen display intuïtieve begeleiding met bijvoorbeeld onderhoudsmeldingen.
  • Geautomatiseerde reiniging en een innovatieve houder voor printkopreiniging vereenvoudigen onderhoud en maken het overbodig om de spuitmonden van de printkoppen handmatig te onderhouden. 
De Ricoh Ri 2000 is vanaf november beschikbaar in Europa. Geïnteresseerden kunnen meer informatie aanvragen bij hun lokale Ricoh vertegenwoordiger.
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl

| Over Ricoh Direct to Garment-textielprinters |

Sinds 2016 ontwikkelt Ricoh DTG-oplossingen voor elk budget en voor zowel ervaren als onervaren gebruikers. Onder de oplossingen bevinden zich het bekroonde alles-in-één RICOH Ri 100 DTG-systeem en de RICOH Ri 1000, winnaar van meerdere awards, inclusief de SGIA 2019 Product of the Year Award voor Direct-to-Garment-printers in de categorie voor zwarte shirts. Ricoh blijft zich inzetten voor het succes van klanten. Het blijft de lat hoger leggen in de DTG-branche door innovatieve producten op de markt te brengen die betrouwbaar zijn, gemakkelijk te bedienen en rendabel voor gebruikers.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl