Ricoh lanceert een serie aan webinars om het drukwerkproces te stroomlijnen en productiviteit te verbeteren
07.10.2022

Ricoh lanceert een serie aan webinars om het drukwerkproces te stroomlijnen en productiviteit te verbeteren

Ricoh, ’s-Hertogenbosch, 7 oktober 2022 – Ricoh Europe kondigt haar educatieve programma ‘Ontrafel je printworkflow’ aan. De bedoeling van de webinars is om te laten zien hoe een soepele workflow kan worden ontwikkeld, die voordelen biedt voor wat betreft  kosten, efficiëntie, productiviteit, winstmarges en nieuwe zakelijke kansen.

Ricoh lanceert een serie aan webinars om het drukwerkproces te stroomlijnen en productiviteit te verbeteren

Gestroomlijnde workflow

Infrastructuren voor drukwerkproductie moeten meegroeien naarmate softwareoplossingen worden toegevoegd aan bestaande investeringen. Een wildgroei kan vaak leiden tot een haperende end-to-end workflow door complexe procedures en processen. Voor een efficiënte en productieve printomgeving is een soepele, gestroomlijnde en ongecompliceerde workflow van essentieel belang. 

Webinars

In oktober, november en december vinden er drie live educatieve webinars plaats die een antwoord moeten geven op deze behoefte. De focus van de serie webinars ligt op de vraag hoe drukkerijen en centrale repro’s hun processen verder kunnen stroomlijnen en hun automatisering kunnen verbeteren. Zes uiterst handige en informatieve e-books begeleiden de deelnemers. Ze vormen een leidraad voor de verschillende stadia van het volledige workflowproces. 

De webinars gaan in op hoe drukkerijen en centrale repro’s efficiënte en geïntegreerde workflowsystemen kunnen creëren. 

Overzicht webinars 

  • Webinar 1: ‘de workflow’, vindt plaats op 20 oktober. In dit webinar wordt er aandacht besteed aan het belang van een efficiënt proces voor elk van de vijf productiestadia: input, manage, prepare, produce en output. 
  • Webinar 2: ‘Input - Manage – Prepare’, vindt plaats op 17 november. In dit webinar wordt er gekeken naar de rol van effectieve oplossingen die alles registreren bij het aanvaarden van binnenkomende printjobs. 
  • Webinar 3: ‘Produce – Output’, vindt plaats op 7 december. In dit webinar wordt het belang onderzocht van diverse aspecten. Denk bijvoorbeeld aan batchverwerking. Verwerking in batches maakt het mogelijk om tijds- en kostenbesparingen te realiseren door het materiaalverbruik te minimaliseren en de bezettingsgraad van de drukkerij te maximaliseren. Tegelijkertijd maakt het werken met batches ook snellere doorlooptijden mogelijk. 

Experts

Deelnemers aan de webinars krijgen inzichten, waardevolle tips en best practices aangereikt door onafhankelijke experts: Ralf Schlözer, een printanalist met 30 jaar ervaring, Geert Fransen, Corporate Marketing Technology Manager bij Unifiedpost Group, en Arndt Eschenlohr, een veteraan in de grafische industrie die oprichter is van e-commerce-consultancy Escon. 

Profiteren van significante voordelen

Gabrielle Impens, Senior Product Markteer bij Ricoh Nederland, zegt: “Drukkerijen hebben zich ontwikkeld, diensten uitgebreid en geïnvesteerd in nieuwe technologie. In reactie daarop hebben ze hun workflow moeten aanpassen. Heel vaak hebben ze die aanpassingen doorgevoerd om in te spelen op de onmiddellijke behoeften van hun bedrijf. Procedures hebben ze voor elke nieuwe stap verder ontwikkeld, in plaats van die volledig door te lichten of te updaten voor een soepel verloop van het proces. Dankzij onze serie webinars en zes uitgebreide e-books krijgen deelnemers toegang tot expertise waarmee ze kunnen kijken hoe ze hun ‘end-to-end’ workflow voor drukwerk kunnen optimaliseren. Zo kunnen ze profiteren van significante voordelen.” 

Geïnteresseerden die willen deelnemen aan de ‘Unravel Your Print Workflow’-webinars, kunnen zich hier registreren: www.ricoh-europe.com/unravel.

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl