homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructure

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communications

Overtref klantverwachtingen met innovatief printwerk

Vergroot je concurrentievoordeel en overtref klantverwachtingen met de mogelijkheden in print. Bij Ricoh ondersteunen we je met slimme services en hardware, software en workflow-oplossingen op maat.
Ontdek onze oplossingen
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.
Naar support
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview
Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh maakt uitgebreidere data-analyse mogelijk

’s-Hertogenbosch, 7 september 2022 – Ricoh maakt bekend dat het RICOH Supervisor en RICOH ProcessDirector integreert om gebruikers in staat te stellen hun data-analytics uit te breiden. De integratie levert geavanceerde inzichten tot op documentniveau op. Ook geeft het inzicht in productievolumes en activiteiten van printer- en inserteroperators via aanpasbare dashboards. Klanten kunnen trends identificeren, knelpunten in de productie detecteren, het verbruik van consumables reduceren en bruikbare inzichten opdoen. Dit helpt hen om op nauwkeurige en efficiënte wijze consistente output te produceren in hun activiteiten. 
Print Service Providers to benefit from enhanced data analytics with RICOH Supervisor™ and RICOH ProcessDirector™ integration
RICOH ProcessDirector
RICOH ProcessDirector is de toonaangevende, leverancieronafhankelijke oplossing voor workflowautomatisering. De oplossing is speciaal ontwikkeld om data en processen te registreren, te transformeren en te beheren. Het helpt organisaties bij het stroomlijnen van activiteiten, het optimaliseren van de productiviteit, het verhogen van de winstgevendheid en het realiseren van 100% outputintegriteit. RICOH ProcessDirector is een schaalbare workflow- en communicatieoplossing die beschikbaar is via een abonnement of een licentie. Wereldwijd vertrouwen grafimediabedrijven, financiële en verzekeringsinstellingen, fabrikanten, retailers en overheidsinstanties op de oplossing. 

RICOH Supervisor
Ook RICOH Supervisor is leverancieronafhankelijk: het is geschikt voor elke productieprinter en software. Het biedt visualisatie van operationele data die grafimedia bedrijven helpt om het gebruik en de prestaties van hun apparatuur te beoordelen. Daarnaast maakt het handmatige dataverzameling overbodig en biedt het inzicht in hun doorvoer voor piekplanning op het gebied van capaciteit en voor bedrijfsgroei. RICOH Supervisor maakt optimaal gebruik van Internet of Things-technologieën (IoT): het voorziet gebruikers van de organisatiebrede inzichten in data die nodig zijn om strategische beslissingen en investeringen aan te sturen. De oplossing wordt uitsluitend aangeboden via een Software-as-a-Service-model (SaaS). Dit maakt grote IT-investeringen en langetermijncontracten overbodig. 

Trendrapporten genereren 
De koppeling van RICOH ProcessDirector en RICOH Supervisor stelt klanten in staat om op basis van historische data trendrapporten te genereren voor capaciteitsplanning, productieoptimalisatie en productiviteitsverhoging. Een ander pluspunt is dat gebruikers kansen identificeren, preventieve acties detecteren en meer zicht krijgen op parameters op exemplaarniveau en leveringsparameters voor meer inzicht in de kosten. 

De integratie is al een feit bij een Amerikaanse full-service direct mail-organisatie die drukwerkproductie, databeheer en creatieve diensten aanbiedt. Een woordvoerder van het bedrijf zegt: “Ricoh blijft zich onderscheiden van de rest. Eens te meer heeft het bewezen een uitstekende partner te zijn.  De combinatie van RICOH ProcessDirector en RICOH Supervisor is exact wat we nodig hadden om ons bedrijf succesvoller te runnen: het dashboard van de oplossing biedt meer data over de jobverwerking dan onze printers.” 

Een must
Gabrielle Impens, Senior Product Marketeer bij Ricoh Nederland, zegt: “Om te kunnen concurreren op de huidige markt voor production printing, moeten gebruikers voortdurend toegang hebben tot bedrijfskritische operationele data en bruikbare rapportages om hun activiteiten te verbeteren. Business intelligence-informatie is een bedrijfskritische succesfactor. Een must. Door de kracht van RICOH Supervisor optimaal te benutten om business intelligence toe te passen op data die RICOH ProcessDirector heeft verzameld, krijgen klanten op een presenteerblaadje de historische en tot op de minuut nauwkeurige operationele data aangereikt. Deze gebruiken ze vervolgens om datagestuurde investeringsbeslissingen te nemen die hun bedrijf vooruithelpen.” 

Ga voor meer informatie naar https://www.ricoh.nl/

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company loopt Ricoh voorop in nieuwe manieren van werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl