Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Ricoh Nederland kondigt reorganisatie aan

’s-Hertogenbosch, 15 december 2016 - De directie van Ricoh Nederland heeft vandaag haar medewerkers geïnformeerd over haar voornemen om de organisatie te herstructureren. Het doel van de voorgestelde veranderingen is om de organisatie in staat te stellen zich aan te passen aan de zeer snel veranderende markteisen en gewijzigde behoeften en wensen van haar klanten. 

De reorganisatie is daarnaast bedoeld om ervoor te zorgen dat de organisatie haar kosten terugbrengt, zodat het bedrijf de verlieslijdende situatie snel om kan buigen en binnen 24 maanden weer winstgevend is. 

De wijzigingen zullen naar verwachting plaatsvinden in het eerste kwartaal van 2017. 

De directie van Ricoh Nederland heeft een adviesaanvraag ingediend bij de OR en de vakbonden geïnformeerd over haar voornemen. Naar verwachting komen ongeveer 220 arbeidsplaatsen (FTE) te vervallen. Het voorstel bevat een sociaal plan voor de medewerkers, dat ook maximale outplacement ondersteuning biedt.

Bijna alle betrokken functies zijn administratief (ondersteunend) van aard en betreffen de afdelingen Marketing, Finance, HR, Facilities, Delivery & Fulfilment. De voorgestelde veranderingen zijn zo gekozen dat de klanten van Ricoh zo weinig mogelijk merken van de aanpassing. 

De directievoorzitter van Ricoh Nederland, Raphaël Zaccardi: ‘De aangekondigde maatregelen zijn bedoeld om in een zeer snel veranderende markt Ricoh opnieuw succesvol te maken, nog klantgerichter te laten werken en langdurige, rendabele groei te realiseren.‘  

‘We moeten de concurrentiekracht van Ricoh versterken door de organisatie op alle gebieden efficiënter te laten opereren. Tegelijkertijd dienen we onze kosten terug te brengen en elk onderdeel van onze bedrijfsvoering te stroomlijnen.’ 

‘Onze klanten kunnen onveranderd vertrouwen op ons hoge serviceniveau en mede dankzij onze innovatieve oplossingen hun business blijven ontwikkelen en laten groeien’.

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl