Ricoh Nederland werft direct 50 nieuwe medewerkers sales
27.09.2017

Ricoh Nederland werft direct 50 nieuwe medewerkers sales

Ricoh Nederland, 's Hertogenbosch - De directie van Ricoh Nederland heeft besloten om met onmiddellijke ingang een wervingscampagne te starten voor vijftig nieuwe sales medewerkers. Hierbij gaat het om junior sales representatives en sales representatives. De directie hoopt de werving snel af te ronden en de nieuwe medewerkers met ingang van december a.s. al van start te laten gaan.
De focus van de nieuwe medewerkers komt te liggen op versterking van het salesprogramma gericht op het MKB segment. Ricoh Nederland verwacht in dit segment het marktaandeel op korte termijn flink te vergroten.

Een groot deel van de nieuwe (junior) sales representatives komt in dienst bij de Ricoh Mono Brand Resellers, die landelijk verspreid opereren. Daarnaast zal een team van sales representatives het MKB offensief vanuit Ricoh Nederland ondersteunen en zich daarbij vooral richten op sales in de Randstad. Ricoh maakt daarbij gebruik van de kracht van sales om te werken in de regio waar je woont.
Weg naar herstel
Het nieuwe MKB offensief is onderdeel van het in december jl. ingezette heroriëntatieprogramma. Dit programma is erop gericht Ricoh Nederland binnen 24 maanden weer winstgevend te laten opereren en moet Ricoh opnieuw succesvol maken in een snel veranderende markt. Onderdeel van dit heroriëntatieprogramma was het terugbrengen van het totale aantal arbeidsplaatsen met 220 fte’s. Deze inmiddels gerealiseerde vermindering betrof bijna uitsluitend ondersteunende functies. De sales organisatie werd hierbij vrijwel niet geraakt. Door vijftig geheel nieuwe sales functies in de MKB markt wordt de slagkracht van sales verder vergroot.

Negen maanden na de bekendmaking van het heroriëntatieprogramma tekenen de eerste signalen van herstel van de financiële resultaten zich af. Inmiddels is Ricoh opnieuw marktleider in de Nederlandse Office MFP-markt. De directie is ervan overtuigd dat de doelstellingen van het gehele heroriëntatieprogramma binnen de gestelde termijn worden gerealiseerd.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl