Ricoh ontvangt Pacesetter Award van Keypoint Intelligence voor duurzaam productieprinten
’s-Hertogenbosch, 28 mei 2024 – Ricoh is winnaar van de Buyers Lab (BLI) 2024-2025 Pacesetter Award in Production Print Sustainability van Keypoint Intelligence. Dit is een internationale marktonderzoeker en onafhankelijke beoordelaar van hardware, software en diensten voor document imaging. Met dit keurmerk uit de branche krijgt Ricoh erkenning voor haar inzet voor duurzame en verantwoorde manier van produceren in de professionele printmarkt. De onderscheiding werd vandaag uitgereikt op drupa 2024, een internationale beurs voor grafimediamarkt. Koji Miyao, President Ricoh Graphic Communications en Senior Corporate Officer, ontving de prijs van German Sacristan, Director Production Group bij Keypoint Intelligence.
Duurzaamheid in production printing
De Pacesetter Awards van Keypoint Intelligence roemen Original Equipment Manufacturers op het gebied van document imaging om hun marktleiderschap in categorieën zoals technologieën, diensten en belangrijke verticale markten. Ricoh sleept de erkenning in de wacht voor haar bijdrage aan duurzaamheid op het gebied van production printing. Sacristan van Keypoint stipte aan dat Ricoh haar Pacesetter Award te danken heeft aan haar aanhoudend hoge scores op verschillende criteria voor duurzame productie. Een belangrijk punt is dat Ricoh met haar maatschappelijk verantwoord ondernemen inzet op samenwerkingen met internationale organisaties voor milieunormen en educatieve programma’s. Daarvoor heeft het een groot team met focus op duurzaamheidsactiviteiten in huis.
Ricoh scoort ook punten voor haar sterke engagement voor duurzaamheid aan de productzijde. De focus van het bedrijf ligt op recyclebare productiesystemen, serviceonderdelen, supplies en verpakkingen om haar milieu-impact te verminderen. Keypoint Intelligence prijst de bedrijfsvisie van Ricoh, dat hard werkt aan milieudoelen zoals het realiseren van netto nul uitstoot van CO2. Tegelijkertijd scherpt het haar duurzaamheidsdoelstellingen voortdurend aan.
Integreren van duurzaamheid
Ricoh heeft een lange geschiedenis als het gaat om het integreren van duurzaamheid. In 1994 richtte Ricoh de Comet Circle™ op om bij te dragen aan de ontwikkeling van een duurzame samenleving. Vandaag de dag werkt het bedrijf aan het terugbrengen van haar uitstoot naar netto nul voor 2050. Voor 2030 wil het bedrijf haar energie voor 50% uit hernieuwbare bronnen halen. In 2040 moeten alle belangrijke locaties 100% hernieuwbare energie gebruiken. Daarnaast focussen de productievestigingen ook op het besparen van water en het verminderen van het gebruik van gevaarlijke stoffen. Tegelijkertijd maakt Ricoh’s service voor het reviseren van printers steeds minder gebruik van hulpbronnen, energie en grondstoffen.
EcoVadis Gold rating
Bovenstaande initiatieven zijn enkele voorbeelden waarom Ricoh onlangs een Gold rating toegekend kreeg van EcoVadis. Met die classificatie behoort Ricoh tot de top 5% van alle onderzochte bedrijven. Al sinds 2014 staat het bedrijf keer op keer in de duurzaamheidsranking van EcoVadis. CDP heeft Ricoh voor de vierde opeenvolgende keer uitgeroepen tot één van de Supplier Engagement Leaders.
Klanten ondersteunen
Huib Kolen, Manager Product Marketing & Programs bij Ricoh Nederland, zegt: “Ricoh zet zich al tientallen jaren in voor het ontwikkelen van duurzame en verantwoorde best practices in de grafimediamarkt. We zijn blij dat we deze prestigieuze branche-erkenning ontvangen voor onze inzet en toewijding. We kijken ernaar uit om vooruitgang te blijven boeken en onze targets te blijven halen. Zo ondersteunen we onze klanten om hun operationele omgevingen duurzaam en efficiënt te maken en succes te laten boeken.”
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl
Gerelateerde informatie
Ricoh bekroond met EcoVadis Gold rating voor duurzaamheidsprestaties
https://www.ricoh.com/info/2024/0405_1
Ricoh voor het vierde opeenvolgende jaar erkend als CDP Supplier Engagement Leader
https://www.ricoh.com/info/2024/0315_1
Ricoh versnelt reductie van broeikasgasemissies in Scope 1 en 2 naar nul in 2040 en scherpt Scope 3-reductiemaatregelen aan
https://www.ricoh.com/release/2024/0318_1
Over Keypoint Intelligence
Al meer dan 60 jaar vertrouwen klanten in de industrie voor digitale imaging op Keypoint Intelligence voor onafhankelijke praktijktests, laboratoriumgegevens en uitgebreid marktonderzoek om hun product- en verkoopsucces te vergroten. Keypoint Intelligence wordt dankzij tientallen jaren onderzoekservaring gezien als de meest vertrouwde bron in de branche voor objectieve informatie, analyses en awards. Klanten gebruiken deze essentiële kennis voor strategische besluitvorming, dagelijkse verkoopprocessen en operationele uitmuntendheid om hun zakelijke doelstellingen en bedrijfsresultaten te verbeteren. Met een centrale focus op klanten blijft Keypoint Intelligence zich verder ontwikkelen door haar producten uit te breiden en methodes bij te werken terwijl de branche verandert. Het bedrijf heeft een uitstekend begrip van de transformatie bij fabrikanten, kanalen en hun klanten in de sector voor printen en digitale imaging.
Over BLI Pacesetter Awards
Buyers Lab Pacesetter Awards van Keypoint Intelligence worden toegekend op basis van uitgebreide vragenlijsten, diepte-interviews en een eigen beoordelingsschaal. Ze bekronen OEM’s op het gebied van document imaging die blijk geven van marktleiderschap in verschillende categorieën, waaronder technologieën, diensten en belangrijke verticale markten.
Ricoh laat je werkplek echt voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2024 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een omzet van 2.348 miljard yen (ongeveer 15,5 miljard USD).
Contact:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Ga voor meer informatie naar ricoh.nl of werktrends.nl
Laatste nieuws
Ontvang maandelijks inspiratie, kennis en praktijkverhalen rondom hybride werken, slim werken, veilig werken, werken in de cloud en (professioneel) printen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!