Ricoh versterkt positie in industrieel printen met overname LAC Corporation
07.11.2018

Ricoh versterkt positie in industrieel printen met overname LAC Corporation

’s-Hertogenbosch, 7 november 2018 – Ricoh neemt LAC Corporation over. LAC beschikt over unieke inkjettechnologie voor het printen op driedimensionale oppervlakken, zoals zijkanten van auto’s, vrachtwagens, vliegtuigen, banden en glazen flessen. De overname is gericht op het versterken van de Commercial & Industrial Printing propositie, een van de drie groeistrategieën van Ricoh.
LAC, opgericht in 1983, heeft een unieke technologie ontwikkeld die het mogelijk maakt inkt met een hoge viscositeit, op een afstand van maximaal 100 mm, rechtstreeks op driedimensionale objecten te printen. Met deze technologie ontwikkelt, produceert, verkoopt en ondersteunt het bedrijf industriële printsystemen voor auto’s, flessen met vloeibaar petroleumgas en veel meer.
In februari kondigde Ricoh haar nieuwe groeistrategie ‘RICOH Ignite’ aan. Het doel van deze strategie is om het klantenbestand uit te breiden door het aanbod van printtechnologie te verbreden. Al ruim veertig jaar ontwikkelt Ricoh inkjettechnologie, die tegenwoordig niet meer alleen wordt ingezet voor het printen in kantooromgevingen, maar ook voor commerciële en industriële printtoepassingen op verschillende gebieden, waaronder lifestyle. Ook zijn er steeds meer mogelijkheden voor ‘display printing’ en ‘applied printing’, waarbij processen en materialen gecombineerd worden om meer toegevoegde waarde te creëren voor klanten.
De investering in LAC is onderdeel van het Growth Strategy Plan van Ricoh. Door de inkjettechnologie van LAC te combineren met de technologie van Ricoh, creëert Ricoh meerwaarde voor haar klanten. Daarnaast is Ricoh van plan om het assortiment van LAC via het eigen netwerk ook in andere regio’s op de markt te brengen.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl