Ricoh voor het achtste jaar op rij uitgeroepen tot MPS-marktleider
18.12.2019

Ricoh voor het achtste jaar op rij uitgeroepen tot MPS-marktleider

’s-Hertogenbosch, 18 december 2019 – Ricoh heeft voor het achtste jaar op rij de positie als marktleider in MPS (Managed Print Services) weten te behouden. Dat blijkt uit een rapport van onderzoeks- en analysebureau Quocirca.
Ricoh voor het achtste jaar op rij uitgeroepen tot MPS-marktleider
In het rapport ‘Managed Print Services Landscape 2019’* merkt Quocirca op dat “Ricoh haar leiderschapspositie in de MPS-categorie weet te behouden door hun multichannel strategie en wereldwijde aanpak. Ricoh heeft een dienstenportfolio waarmee je in kunt spelen op de veranderende behoefte van de digitale werkplek en die verder gaat dan de traditionele printdiensten.” Ricoh heeft volgens het rapport “een sterke positie om zowel grootzakelijke als MKB-bedrijven te bedienen in alle landen en regio’s.”

Eén leverancier

Het MPS-aanbod van Ricoh is onderdeel van het MDS-portfolio (Managed Document Services). Ricoh helpt klanten om informatie en documenten te creëren en organiseren. Zo werken ze samen met klanten om informatieprocessen te optimaliseren, om efficiëntie te verhogen en om problemen op het gebied van informatiebeveiliging te voorkomen.

Louella Fernandes, Research Director bij Quocirca, zegt: “Ricoh heeft een sterke reputatie als het gaat om kantoor- en productieprinters. Ze zijn in staat om waarde toe te voegen o.a. op het gebied van duurzaamheid en onderhoud en service. Dat maakt Ricoh een goede keuze voor organisaties die op zoek zijn naar één leverancier voor business solutions en IT Services. Ze spelen in op de veranderende digitale werkplek door oplossingen in de cloud en security. Ook zorgen ze voor geavanceerde analytics voor MPS engagements.”

Flexibele aanpak

Fernandes voegt daaraan toe: “Ricoh’s Managed Document Services is gebaseerd op een wereldwijd engagement model dat zorgt voor een consistente aanpak voor klantbetrokkenheid.  Door een flexibele aanpak kunnen ze inspelen op de specifieke behoeftes in de lokale markten.”

Maurits Aalders, Director Marketing, Ricoh Nederland, zegt: “We zijn er trots op dat Quocirca ons voor het achtste jaar op rij tot leider van de MPS-markt heeft uitgeroepen. Dit is een groot compliment en een bevestiging van onze klantgerichtheid. Het bieden van betrouwbare, flexibele en veilige diensten aan klanten is de basis voor een digitaal gedreven werkplek. We kijken ernaar uit om nieuwe en bestaande klanten verder te helpen in dit digitale tijdperk.”
Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl.

*Onderzoek uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten onder 200 bedrijven die al met MPS werken en minstens 500 medewerkers tellen. Bij dit onderzoek gelden bedrijven met 500 tot 999 medewerkers als middelgrote organisaties en bedrijven met meer dan 1000 medewerkers als grote organisaties.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl