Ricoh voor het zevende jaar op rij uitgeroepen tot MPS-marktleider door Quocirca
16.10.2018

Ricoh voor het zevende jaar op rij uitgeroepen tot MPS-marktleider door Quocirca

’s-Hertogenbosch, 16 oktober 2018 – Ricoh heeft voor het zevende jaar op rij de positie als marktleider in MPS (Managed Print Services) weten te behouden. Dat blijkt uit een rapport van onderzoeks- en analysebureau Quocirca.

In het rapport ‘Managed Print Services Landscape 2018’* merkt Quocirca op dat “Ricoh haar positie in de MPS-leiderschapscategorie weet te behouden doordat het bedrijf tegemoetkomt aan de digitaliseringsbehoeften van haar klanten door het aanbod steeds verder te ontwikkelen.” Daarnaast heeft Ricoh volgens het rapport “een dienstenportfolio ontwikkeld dat verder gaat dan de traditionele printdiensten. Het portfolio is onderscheidend op het gebied van diensten voor ICT, toepassingen en duurzaamheid.”

Het MPS-aanbod van Ricoh is onderdeel van het MDS-portfolio (Managed Document Services). Ricoh werkt samen met klanten om informatieprocessen aan te passen en te optimaliseren om efficiëntie te verhogen en om problemen op het gebied van informatiebeveiliging te verhelpen. Op deze manier krijgen klanten grip op de stijgende kosten van een onbeheerde printinfrastructuur.

Louella Fernandes, Research Director bij Quocirca, zegt: “Ricoh heeft een sterke reputatie als het gaat om productieprinten, zowel op het gebied van hard- als software. Dat maakt Ricoh een goede keuze voor grote organisaties die op zoek zijn naar één leverancier voor zowel kantoor- als productieprint.”

Inspanningen voor het MKB

Fernandes voegt daaraan toe: “Ricoh werkt continu aan haar meerwaarde voor het mkb. Het bedrijf is in staat mkb-bedrijven te ondersteunen bij het versnellen van digitalisering, het verbeteren van agility en het verhogen van de efficiëntie van bedrijfsprocessen. Ricoh moet profiteren van haar positie als een van de weinige traditionele leveranciers in deze markt die een uitgebreide set producten en oplossingen aanbiedt.”

Maurits Aalders, Director Marketing, Ricoh Nederland, zegt: “We zijn er trots op dat Quocirca ons voor het zevende jaar op rij tot leider van de MPS-markt heeft uitgeroepen. Het bieden van betrouwbare, flexibele en veilige diensten aan klanten is de basis voor een digitaal gedreven werkplek. We kijken ernaar uit om onze klanten te ondersteunen bij hun ontwikkeling in het digitale tijdperk, om uitdagingen aan te gaan en om nieuwe mogelijkheden te ontdekken.”

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl

*Onderzoek uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten onder 200 bedrijven die al met MPS werken en minstens 500 medewerkers tellen. Bij dit onderzoek gelden bedrijven met 500 tot 999 medewerkers als middelgrote organisaties en bedrijven met meer dan 1000 medewerkers als grote organisaties.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl