homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructure

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communications

Overtref klantverwachtingen met innovatief printwerk

Vergroot je concurrentievoordeel en overtref klantverwachtingen met de mogelijkheden in print. Bij Ricoh ondersteunen we je met slimme services en hardware, software en workflow-oplossingen op maat.
Ontdek onze oplossingen
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.
Naar support
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview
Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Slechts 30% van de werkgevers vertrouwt werknemers volledig bij werken op afstand

‘s-Hertogenbosch, 24 augustus 2021– Slechts 30% van de werkgevers vertrouwt hun medewerkers volledig op het moment dat zij thuiswerken. Dat blijkt uit onderzoek van Ricoh. 36% denkt dat het personeel thuis niet zo hard of effectief werkt als op kantoor. 

Slechts 30% van de werkgevers vertrouwt werknemers volledig bij werken op afstand

Aan het onderzoek deden 1.500 Europese beslissers mee.  Het onderzoek werd uitgevoerd door Opinion Matters. De uitkomsten komen op een moment dat veel bedrijven nadenken over hun beleid rondom hybride werken. 

Productiviteit blijft gelijk
Het gebrek aan vertrouwen doet vermoeden dat werkgevers liever zien dat werknemers fulltime op kantoor werken dan hybride. Maar ondanks hun bezorgdheid zegt slechts 22% van de werkgevers dat de productiviteit is gedaald sinds de organisatie op afstand werkt. Bovendien denkt 46% dat investeren in technologie voor flexibel werken essentieel is om talent aan te trekken en te behouden.

Liever niet fulltime terug naar kantoor
Het is duidelijk dat veel medewerkers een fulltime terugkeer naar kantoor niet zien zitten. Ook niet als de maatregelen dit weer toelaten. 46% van de werkgevers zegt hierover dat hun medewerkers zich zorgen maken over hun gezondheid en veiligheid. Het is belangrijk om deze zorgen te erkennen. Anders kan dit impact hebben op de motivatie van medewerkers. Ook lopen organisaties het risico dat toptalent op zoek gaat naar andere werkgevers.

Kantoor blijft belangrijk
Maurits Aalders, Marketing Director Ricoh Nederland, vertelt: “Het kantoor zal nooit helemaal verdwijnen. Voor veel werkzaamheden is het namelijk nog altijd de ideale plek. Denk bijvoorbeeld aan creativiteit, brainstormsessies en sociale interactie. Het is aan de werkgevers om hybride werken tot een succes te maken. Minder reistijd, meer flexibiliteit én vertrouwen van het management dragen bij aan gemotiveerd personeel. " 

Hybride werkbeleid
Aalders vult aan: "Het is belangrijk om de veranderende behoeften van personeel te erkennen. Dat betekent dat werkgevers medewerkers moeten faciliteren met tools die de samenwerking, de productiviteit én het werkplezier bevorderen. Of ze nu fulltime of parttime op kantoor werken. Onlangs voerden we bij Ricoh ook een hybride werkbeleid in. Hierbij kunnen medewerkers ervoor kiezen om de helft van de tijd op kantoor te werken en de andere helft thuis, mits de richtlijnen van de overheid dat op dat moment toe laten. We zijn er trots op dat we dit kunnen aanbieden. En dat we daarmee bijdragen aan een gezonde werk-privébalans. We begrijpen hoe belangrijk dit is voor onze toekomstige én bestaande medewerkers, die graag flexibel willen werken."

Ontdek hoe Ricoh kan helpen om hybride werken mogelijk te maken.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company loopt Ricoh voorop in nieuwe manieren van werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl