Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Technologische vaardigheden essentieel om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt

’s-Hertogenbosch, 11 juli 2018 – Vaardigheden in het gebruik van technologieën als digitale productie en 3D printen, zijn volgens 82 procent van de Nederlandse besluitnemers in het hoger onderwijs van belang om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt. Dat blijkt uit onderzoek van Ricoh onder 787 beleidsvormers in het hoger onderwijs in Europa. De ondervraagden geven aan dat nieuwe printtechnologieën essentieel zijn voor onderwijsinstellingen.

Digitale productie en 3D-printen

Maurits Aalders, Director Marketing Ricoh Nederland, zegt: "De samenwerking tussen mens en machine blijft zich ontwikkelen. Door technische vaardigheden in het leerproces te integreren, worden studenten goed voorbereid op de eisen van de toekomstige arbeidsmarkt. De vaardigheden die nodig zijn voor digitale productie en 3D-printen zijn vooral onmisbaar bij het ontwikkelen van prototypen en het visualiseren van ontwerpen in uiteenlopende disciplines. Denk hierbij aan geavanceerde turbines of complexe onderdelen voor machines.”

67 procent van de Europese ondervraagden zegt dat 3D-printen een steeds belangrijkere rol gaat spelen in exacte studies. Al 76 procent van de onderwijsinstellingen in Nederland heeft geïnvesteerd of plannen gemaakt voor investering in de 'Maker Education'-methode. Deze methode ondersteunt de opleiding door middel van printtechnologieën waarmee studenten hun eigen objecten kunnen construeren en personaliseren.

Flexibele studiemogelijkheden

Van de Europese besluitnemers in het hoger onderwijs meent 66 procent dat het investeren in nieuwe printtechnologieën een belangrijke manier is om de waardering voor hun instelling en opleiding te vergroten. Onderwijsinstellingen maken de inhoud en het materiaal van de opleiding toegankelijker door het aanbieden van gepersonaliseerd lesmateriaal (48%) en de mogelijkheid om vanaf elke locatie on-demand te printen (43%). Met deze flexibele studiemogelijkheden trekken ze studenten aan met een diversiteit aan achtergronden en leeftijden.

Aalders voegt toe: "80 procent van de Nederlandse universiteiten en hogescholen is zich ervan bewust dat studenten steeds meer waar voor hun geld eisen. Hierdoor moeten zij de lat hoger leggen voor wat betreft studenttevredenheid en toegankelijkheid. Het wordt steeds belangrijker hierop in te spelen door nieuwe manieren van printen te gebruiken om gevarieerd onderwijs en gepersonaliseerd studiemateriaal aan te kunnen bieden."

Meer informatie vind je op www.ricoh.nl/thoughtleadership

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl