Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Volgens driekwart van de ondernemers in de retailbranche vergroot 3D-printen de klanttevredenheid

’s-Hertogenbosch, 8 augustus 2018 – Het gebruik van nieuwe printtechnologieën in de retailbranche biedt een voorsprong op concurrenten. Dat blijkt uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Ricoh, onder 791 ondernemers in de retailbranche. Bij dit onderzoek is ingegaan op de behoefte van de consument aan snelle levering en gepersonaliseerde producten. Volgens 75 procent van de Nederlandse ondervraagden leidt het investeren in 3D-printen direct tot een hogere klanttevredenheid.

Veranderende behoeften

In Nederland zijn de ondernemers in de retailbranche zich ervan bewust dat klanten steeds hogere eisen stellen aan zowel de producten als aan de service. Zo ervaart 90 procent van de ondervraagden een toenemende vraag van klanten naar snellere leveringen en meer gepersonaliseerde producten. Daarbij ervaart 85 procent van hen dat consumenten lagere prijzen eisen voor de producten.

“In de wereld van de mobiele consument is het belangrijker dan ooit om de klant het juiste product op het juiste moment aan te reiken”, zegt Maurits Aalders, Director Marketing Ricoh Nederland. “Fysieke winkels nemen het op tegen digitale concurrenten, om on-demand producten te leveren en deze te personaliseren. Grote retailers gebruiken steeds vaker printtechnologie om de klantenervaring te verbeteren, orders effectiever uit te voeren en de loyaliteit van de klant te winnen.”

Versnelde productontwikkeling

68 procent van de Europese ondernemers geeft aan binnen de komende twee jaar te investeren in 3D-printen. Voor 60 procent is het versnellen van de productontwikkelingscyclus de belangrijkste reden om hierin te investeren. Daarnaast menen zij dat alle vormen van nieuwe printtechnologieën van essentieel belang zijn om het vertrouwen van de gebruiker te behouden (76%), om de organisatie te onderscheiden van concurrentie (68%) en om de komende vijf jaar aanzienlijke inkomsten te genereren (69%).

Aalders voegt eraan toe: “Nieuwe technologieën als 3D-printen overbruggen de kloof tussen digitale en fysieke producten, waardoor de manier van productie, opslag en distributie wordt vereenvoudigd. Maar ook transacties veranderen door het lokaliseren van on-demand productie, omdat de nadruk wordt gelegd op de verkoop van oneindig repliceerbare 3D-producten.”

Lees meer op https://www.ricoh.nl/thoughtleadership.

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl