Volgens driekwart van de ondernemers in de retailbranche vergroot 3D-printen de klanttevredenheid
’s-Hertogenbosch, 8 augustus 2018 – Het gebruik van nieuwe printtechnologieën in de retailbranche biedt een voorsprong op concurrenten. Dat blijkt uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Ricoh, onder 791 ondernemers in de retailbranche. Bij dit onderzoek is ingegaan op de behoefte van de consument aan snelle levering en gepersonaliseerde producten. Volgens 75 procent van de Nederlandse ondervraagden leidt het investeren in 3D-printen direct tot een hogere klanttevredenheid.
Veranderende behoeften
Versnelde productontwikkeling
Aalders voegt eraan toe: “Nieuwe technologieën als 3D-printen overbruggen de kloof tussen digitale en fysieke producten, waardoor de manier van productie, opslag en distributie wordt vereenvoudigd. Maar ook transacties veranderen door het lokaliseren van on-demand productie, omdat de nadruk wordt gelegd op de verkoop van oneindig repliceerbare 3D-producten.”
|Over Ricoh|
Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).
Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl
Voor meer informatie:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Twitter: @RicohNL
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl