Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Werknemers vinden waarden en normen binnen een bedrijf steeds belangrijker

’s-Hertogenbosch, 15 mei 2019 – De jongere generatie werknemers kiest steeds vaker voor werkgevers die matchen met hun eigen normen en waarden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

De reden? Doordat technologie ons bevrijdt van de klassieke 9 tot 5 mentaliteit, vervaagt de grens tussen werk en privé steeds meer. Onze beroepskeuze en manier van werken worden dan ook in toenemende mate bepalend door wie we zijn. Hierdoor gaan werknemers van elke leeftijd zich afvragen of hun werkgever wel matcht met hun eigen visie en waarden. Zo vinden werknemers het belangrijk dat de organisatie waarvoor ze werken bijdraagt aan een betere wereld. Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat het merendeel van de werknemers vindt dat duurzaamheid centraal moet staan in de organisatiestrategie

Resultaten
Andere resultaten uit het onderzoek van Ricoh zijn:

  • 65% van de medewerkers gelooft in de waarden en idealen van hun onderneming; 
  • 59% van de werknemers voelt zich persoonlijk betrokken bij hun werk en vindt werk een bepalende factor voor wie je bent als persoon;
  • 63% denkt dat de manier waarop de wereld zakendoet de komende vijf tot tien jaar drastisch zal veranderen.

Maurits Aalders, Marketing Director, Ricoh Nederland, zegt: “Uit ons onderzoek blijkt dat werknemers vinden dat ondernemingen zich aan strengere normen moeten houden. Iedere bijdrage aan het grote plaatje is belangrijk en dat beseffen we ons. De potentiële collectieve impact van ondernemingen is van groot belang voor de toekomst van onze volgende generaties.’’

Technologie
Werknemers vinden dat een verantwoordelijke werkgever moet investeren in digitale vaardigheden van werknemers en een innovatieve bijdrage moet leveren in hun sector. Ze zien nieuwe technologieën als een cruciaal aspect voor deze verandering. Zo vindt 63 procent dat technologie een centrale rol moet spelen om hen te helpen optimaal te presteren. Bovendien vindt 69 procent dat de beste werkgevers investeren in digitale technologie om de vaardigheden van de werknemers te vergroten.

Aalders voegt eraan toe: “Niet alleen de jongere generaties willen dat bedrijven actie ondernemen. We zien bij elke leeftijdsgroep de wens om op zakelijk vlak duurzamer en verantwoordelijker te werk te gaan. Dat betekent dat de bedrijfsvoering in harmonie moet zijn met het leefmilieu en dat er respect moet komen voor de medewerkers en de gemeenschappen waarin de onderneming actief is. Bij Ricoh doen we dat door achter de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN te staan en hiervoor acties te ondernemen. Waaronder het engagement om onze CO2-uitstoot tot nul te herleiden tegen 2050. Het is onze plicht om naar de werknemers te luisteren en wat het grotere plaatje betreft, is hun boodschap heel duidelijk.”

Meer informatie vindt u op www.ricoh.nl/thoughtleadership.

*Ter referentie, de generatie werden volgens geboortejaar als volgt ingedeeld: 
  • BabyBoomers: 1946 – 1964 
  • Generatie X: 1965 – 1980 
  • Generatie Y: 1981 – 1995 
  • Generatie Z: 1996 – vandaag

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services, communication services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio's. In het financiële jaar dat eind maart 2019 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.013 miljard yen (ongeveer 18.1 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl