Youngcapital en ricoh lanceren traineeship voor jong salestalent
20.09.2016

Youngcapital en Ricoh lanceren traineeship voor jong salestalent

Hoofddorp, 20 september 2016 - YoungCapital, marktleider in recruitment van jong talent, bundelt de krachten met technologiebedrijf Ricoh in het opleiden van salestalent. YoungCapital start een salestraineeship, dat werken en leren combineert. Tijdens dit anderhalf jaar durende traject worden afgestudeerde talenten opgeleid tot salesprofessional, terwijl zij tegelijk praktijkervaring opdoen. YoungCapital slaat hiermee een brug tussen opleiding en arbeidsmarkt. De eerste veertien trainees zijn bij Ricoh Nederland net gestart.
Jaarlijks studeren er duizenden commerciële talenten af die hun tanden willen zetten in een salesbaan. Zij hebben het DNA dat past bij een baan in de sales, maar krijgen door gebrek aan praktijkervaring vaak niet de kans om in een salesfunctie aan de slag te gaan. YoungCapital speelt hierop in door deze gedreven mensen klaar te stomen tot junior accountmanagers. Maurice Peeters, director YoungCapital Professionals: “Het is fantastisch om te zien dat een wereldwijde speler als Ricoh deze jonge salestalenten een kans geeft in haar Nederlandse organisatie.” YoungCapital lanceerde al in 2014 speciale IT-traineeships, bedoeld voor jonge professionals met een bèta-achtergrond. Reeds tweehonderd jongeren konden dankzij deze traineeships als gecertificeerd developer bij bedrijven aan de slag.  
Focus op persoonlijke ontwikkeling
Uniek aan het salestraineeship van YoungCapital is de persoonlijke ontwikkeling die hierin centraal staat. Maurice Peeters: “Als talentontwikkelaar werken we vanuit de visie dat persoonlijkheid zwaarder weegt dan studieachtergrond. Werk- en denkniveau zijn belangrijk, maar uiteindelijk bepalen iemands persoonlijkheid en interesse of diegene succesvol wordt. Daarom krijgen alle trainees uitgebreide coaching en trainen we ze op vijf leadershipcompetenties. Door onze talenten al aan het het begin van hun carrière op persoonlijke ontwikkeling te coachen, krijgen ze een vliegende start.”
Jong talent onderschat
De waarde van jong talent op het gebied van sales wordt bij veel bedrijven onderschat, vindt Ricoh.  “Onze gesprekspartners behoren steeds vaker zelf tot de nieuwe generatie. Om als bedrijf bij te blijven in de markt, is het noodzaak te investeren in creatieve, nieuwsgierige, flexibele mensen die frisse energie brengen in je salesteam”, aldus Rached Dekker, Director Marjor & Strategic Accounts bij Ricoh Nederland. “Met het traineeship van YoungCapital halen wij exact die mensen binnen.”
Over YoungCapital 
YoungCapital brengt bedrijven in contact met studenten, afgestudeerden en young professionals. Het bedrijf ziet jong talent als het kapitaal van bedrijven die willen vernieuwen. Die vernieuwing is volgens YoungCapital hard nodig om bij te kunnen blijven in de huidige, snel veranderende markt. Het label YoungCapital Professionals traint en detacheert jong talent in IT, Finance, Sales, Digital, Recruitment en Technology & Engineering. YoungCapital werd genomineerd voor ‘het meest innovatieve bedrijf van Nederland’ (Erasmus Innovatie Award) en won titels als de Nieuwe Kampioen, Best Managed Company en National Champion van de European Business Awards.
Over Ricoh
Ricoh verandert al 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken. Dit doet het technologiebedrijf met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In 2015 behaalde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19,6 miljard USD).  

Lees het hele persbericht op onze website of in de bijlage

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl