Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Zalsman investeert opnieuw in inkjet met Ricoh Pro VC70000

Zalsman installeert een tweede inkjet productiesysteem van Ricoh bij haar vestiging in Kampen. Het succesvolle grafimediabedrijf loopt, drie jaar na de wereldprimeur van de eerste Ricoh Pro VC60000-installatie, nu opnieuw voorop in Europa met de eerste installatie van de Ricoh Pro VC70000. “Inkjet groeit hard binnen ons bedrijf”, stelt directeur Herman Verlind. “Die groei zal zich met deze investering versneld doorzetten.”

Directeuren Herman Verlind en Frans Selles van Zalsman
Directeuren Herman Verlind en Frans Selles van Zalsman

Herman Verlind heeft hoge verwachtingen van de dit jaar nieuw aangekondigde Ricoh Pro VC70000: “Ricoh is erin geslaagd zowel de kwaliteit als de productiviteit van haar inkjetplatform verder te verbeteren. Juist die combinatie is voor ons van belang.”

Frans Selles, directeur bij Zalsman Innovative Print in Kampen, legt uit: “We hebben ook ons eerste inkjet systeem steeds benaderd als een grafische productiemachine. Door voortdurend de grenzen van de Ricoh Pro VC60000 op te zoeken – we printen hier bijvoorbeeld regelmatig op 300 grams papier – hebben we een stevige leerschool doorlopen.” Inmiddels is de machine permanent goed gevuld en is Zalsman toe aan uitbreiding van de capaciteit. “Met de nieuwe Ricoh Pro VC70000 erbij beschikken we over offsetkwaliteit in inkjet op standaard offsetcoated silk en gloss papier, met snelheden tot 150 mtr/min”

Nieuw platform, nieuwe inkten
De Ricoh Pro VC70000 beschikt over Ricoh’s nieuwste, state-of-the-art drop-on-demand piëzoprintkoppen met een resolutie tot 1200 x 1200 dpi. Het nieuwe productiesysteem maakt bovendien als eerste gebruik van Ricoh’s nieuwe inkjetinkten. De Ricoh Pro VC70000 is daarbij uitgerust met een unieke geïntegreerde droogtechnologie met een hoge efficiency, waardoor producties met een hoge inktbezetting probleemloos te verwerken zijn op maximale snelheid. Dat vergroot de mogelijkheden en verlaagt de kostprijs. “Al deze vernieuwingen zijn bedoeld om het hele productiesysteem extra veelzijdig en rendabel te maken en het kleurbereik een aanzienlijke boost te geven”, verklaart Sander Sondaal, Directeur Commercial and Industrial Printing Group bij Ricoh Nederland. Hij is er trots op dat Zalsman opnieuw voor Ricoh kiest: “Dit nieuwe platform en deze nieuwe inkten zijn precies dat waar de grafische industrie op wachtte. We zijn blij dat Zalsman, een toonaangevend grafimediabedrijf met meer dan 160 jaar ervaring in drukwerk en kleur, hier nu als eerste mee aan de slag gaat.”

Transitie richting inkjet
Zalsman investeerde vorig jaar nog in een nieuwe achtkleuren offsetpers en het bedrijf vernieuwt binnenkort het digitale machinepark deels met twee nieuwe Ricoh Pro C9210 systemen. Tevens installeert Zalsman in combinatie met de Ricoh Pro VC70000 de nieuwste finishing apparatuur van Tecnau.

Sinds de eerste inkjet-installatie, eind 2014, zag het bedrijf de omzet van digitaal vervaardigd drukwerk – variërend van boekproducties tot volledig data-gedreven mailings – al verdrievoudigen tot zo’n 30 procent van het totaal. “En in 2020 zou dat best eens 50/50 kunnen zijn”, stelt Verlind. “Dankzij de kwaliteit en efficiency in inkjet zien we producties van zowel onze offsetpersen als onze digitale tonersystemen de transitie maken richting inkjet. Voor onze klanten is er geen verschil zichtbaar. Dat maakt het mogelijk altijd de optimale productiewijze te kiezen. De rol van inkjet wordt daarin steeds belangrijker.”

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl