Overzicht
Verwerk facturen efficiënter, automatiseer je crediteurenproces
Wist je dat het gemiddeld 8 dagen duurt om een factuur handmatig te verwerken? Met automatisering duurt dit slechts 4 uur.
Handmatige gegevensinvoer, documenten moeizaam terugvinden en gebrek aan overzicht veroorzaken vaak te late of dubbele betalingen, gemiste betalingskortingen en hoge verwerkingskosten per factuur. Dit leidt tot uitdagingen en verspilde tijd.
Een procesautomatiseringsoplossing voor crediteurenadministratie maakt het eenvoudig om facturen vast te leggen, te verwerken en te archiveren. Hierdoor krijg je meer controle over je cashflow en geef je je team tijd terug.
Hoe efficiënt is jouw crediteurenproces?

Hoe werkt het?
-
1. Intelligent vastleggen (capture)
-
2. Automatische verwerking
-
3. Veilige en compliant archivering
1. Intelligent vastleggen (capture)

Bij ontvangst legt de software facturen vast, of dit nu via e-mail, import of scan is. Geavanceerde herkenningssoftware extraheert de belangrijkste gegevens uit deze facturen. De software matcht deze gegevens met gerelateerde documenten, zoals inkooporders, en controleert op fouten en duplicaten. Zo leg je gegevens nauwkeuriger vast en verwerk je facturen efficiënter, met minimale handmatige invoer.
2. Automatische verwerking

Geautomatiseerde workflows sturen op basis van regels facturen naar de juiste personen voor beoordeling en goedkeuring. Dit vermindert vertragingen en fouten. En versnelt betalingen. De oplossing boekt de informatie ook direct in je ERP- of boekhoudsysteem. Dit maakt tijdrovende dubbele gegevensinvoer overbodig.
3. Veilige en compliant archivering

De oplossing slaat alle facturen automatisch op in een veilig en snel doorzoekbaar systeem. Bescherm de documenten tegen verlies en manipulatie en geef je team vanaf elk apparaat toegang. De oplossing genereert ook rapporten en audit trails, zodat je voldoet aan wettelijke- en auditvereisten.
Consultancy
Benieuwd naar de mogelijkheden van automatisering van het crediteurenproces voor jouw organisatie?
Onze experts helpen je de specifieke vereisten in kaart te brengen. En adviseren je over de best passende oplossing. Ook nemen we je de implementatie uit handen. Weet ons te vinden voor:
- Aanbevelingen op maat: krijg advies voor de juiste technologie, workflows en processen op basis van jouw behoeften.
- Implementatie: reken op een soepele implementatie van de oplossing. We richten ook de workflows in en zorgen voor integratie met je huidige ERP- of financiële systeem, wat het werk van IT vereenvoudigt.
- Training: laat gebruikers en beheerders trainen in het gebruik van de oplossing, on-site of online. Denk aan financieel managers en accountants. Dit draagt bij aan de adoptie van de oplossing.
