Smart Lockers
A person holding a cardboard box stands next to smart lockers in a bright, modern hall with large windows.

WERKPLEKERVARING

RICOH Smart Lockers

Ga voor slimme en efficiënte opslagmogelijkheden

Overzicht

Slim asset management met smart lockers 

Kantoorbenodigdheden, IT-middelen, waardevolle bedrijfsapparatuur of post en pakketjes veilig en efficiënt uitgeven en beheren? Met smart lockers van Ricoh openen medewerkers en/of klanten zélf een locker met een pas of code. Wanneer dat hun uitkomt. Dankzij realtime tracking weet je altijd precies waar de middelen zich bevinden.

Sluiten
Slim asset management met Smart Lockers
Slim asset management met Smart Lockers
Start video

Functionaliteiten

Ontdek de mogelijkheden

Beveiliging en toegangscontrole

areo
Medewerkers krijgen toegang met hun bestaande RFID-pas of een zelfgekozen pincode, zodat alleen geautoriseerde gebruikers apparatuur kunnen ophalen of terugbrengen. Beheerders kunnen de toegang beperken op basis van functie, wat extra beveiliging biedt. Een gedetailleerde audittrail registreert elke transactie, inclusief wie welk middel heeft opgehaald, wanneer en hoelang.
Daarnaast kunnen beheerders dankzij de functie voor op afstand vergrendelen en ontgrendelen de toegang tot de opslag beheren vanaf elke locatie. Dit biedt flexibiliteit en direct overzicht.

Asset tracking

areo
Maak de uitgifte en inname van middelen eenvoudiger met automatische scanning van tags of labels en ID's. Realtime updates van de inventaris geven inzicht in de beschikbaarheid, het gebruik en het onderhoud van middelen. Hierdoor minimaliseer je downtime en verlies van middelen.
Gepersonaliseerde meldingen informeren gebruikers en beheerders direct als middelen te laat worden weggebracht of onderhoud nodig hebben.
Optionele sensors voor de inventaris bevestigen dat apparatuur is teruggebracht en in welke staat. Dit zorgt voor extra zekerheid en een hogere operationele betrouwbaarheid.

Integratie en connectiviteit

areo
De integratie- en connectiviteitsfuncties van de RICOH Smart Lockers zorgen voor meer flexibiliteit. Dankzij de naadloze IT Service Management-integratie synchroniseren de smart lockers met platforms als ServiceNow en TOPdesk voor geautomatiseerde workflows. 
API-ondersteuning zorgt ervoor dat het systeem soepel samenwerkt met andere bedrijfsprocessen. Bovendien kunnen beheerders via een mobiele app de opslagoplossingen eenvoudig beheren, zelfs als ze niet achter hun bureau zitten. 

Cloudgebaseerd beheer

areo
De RICOH Smart Locker cloudsoftware is een veilig en toegankelijk cloudgebaseerd beheersysteem, gehost in Europa. Hiermee beheer je de smart lockers via een gebruiksvriendelijke webportal.
De online portal geeft je volledige controle over de smart lockers. Beheer de toegang, verhoog de veiligheid en versnel processen - altijd en overal. 

Aanpasbaar en gebruiksvriendelijk

areo
De oplossing garandeert een gebruiksvriendelijke ervaring voor zowel medewerkers als organisaties. Via een intuïtief touchscreen halen medewerkers zelf hun spullen op en brengen deze weer terug op een moment dat hun uitkomt. Dit bespaart tijd én verlaagt de administratieve last.
Kies uit een reeks aan standaard lockerconfiguraties met flexibele opslagopties, die passen bij uiteenlopende formaten van goederen. Daarnaast zorgt de ondersteuning van meerdere talen voor betere toegankelijkheid, waardoor je het gebruiksgemak nog verder vergroot.

Waarom Ricoh?

Ricoh is je bewezen partner in smart locker-oplossingen. Alleen al in Europa hebben we meer dan 50.000 lockers geplaatst bij organisaties - en elke week komen er daar 150 bij. Met meer dan 80 jaar ervaring in werkplektechnologie ontwikkelden we deze oplossing om zowel in de huidige als toekomstige behoeften te voorzien. Als strategisch partner helpen we je om de werkomgeving te optimaliseren, op alle fronten.

A person sitting on a bench with a computer
Ricoh Europe Supply Chain Management
"We gebruiken de Smart Lockers van Ricoh voor het beheer van onze inventaris. Onze handscanners zijn altijd veilig achter slot en grendel. Ook hebben we inzicht in de locatie. We realiseren een tijdbesparing en efficiëntere operatie."

Simon Hooglugt

General Manager, DHL Supply Chain

Contact

Onze experts staan voor je klaar

Benieuwd wat Ricoh voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op