Overzicht
Beheer je printers met de One Ricoh Portal
De One Ricoh Portal is de handigste manier om je Ricoh-printers online te beheren. Binnen je inclusieve contract kun je het verbruik bijhouden, tellerstanden doorgeven, toner bestellen en serviceaanvragen indienen.
eService is nu onderdeel van de One Ricoh Portal. Als je eerder een eService-klant was en nog moet overstappen naar de One Ricoh Portal, kan dat nog steeds. Meld je eenvoudig aan. We vragen je om je wachtwoord bij te werken. Als je dit doet, wordt je account geactiveerd. Ook nieuwe klanten kunnen zich registreren.

FAQ's
Waarom de One Ricoh Portal?
Hoe vereenvoudigt de One Ricoh Portal ons printbeheer?
De One Ricoh Portal is een uitgebreide online portal waarmee je het beheer van je Ricoh-printers, toner en onderhoud stroomlijnt. Hiermee volg je het gebruik van al je printers, geef je tellerstanden door, bestel je toner binnen je contract, meld je storingen en doe je serviceaanvragen. Door deze functies te centraliseren, vereenvoudigt de One Ricoh Portal je printerbeheer enorm. Je bespaart tijd en boost de efficiency.
Wat zijn de voordelen van de One Ricoh Portal voor mijn bedrijf?
De One Ricoh Portal biedt veel voordelen als je meerdere Ricoh-printers beheert. Het biedt een uniforme interface voor het monitoren en besturen van alle geregistreerde printers, waardoor je gebruikspatronen en -behoeften eenvoudig volgt. Deze gecentraliseerde beheersaanpak helpt je bij het optimaliseren van de toewijzing van middelen, vermindert de downtime door proactief onderhoud en stroomlijnt administratieve taken. Bovendien kun je gemakkelijker veel tellerstanden tegelijk indienen en beheer je serviceaanvragen voor meerdere printers op één plek. Het resultaat: meer operationele efficiency en kostenbesparing.
Printbenodigdheden bestellen
Kan ik het afleveradres veranderen als ik verbruiksartikelen bestel?
Het primaire accountadres van je printer is het standaard afleveradres als je verbruiksartikelen bestelt. Je kunt het afleveradres veranderen, maar alleen adresregels 2 en 3 kunnen worden bewerkt. Hierna wordt het bijgewerkte adres opgeslagen als het nieuwe standaardafleveradres van de printer. Als je het afleveradres verandert of een adreswijziging voor deze printer aanvraagt in 'Mijn producten en diensten' of tijdens serviceaanvragen, wordt het afleveradres niet bijgewerkt.
Hoe kan ik verbruiksartikelen bestellen?
Log in op de One Ricoh Portal en klik op 'Verbruiksartikelen bestellen'. Kies vervolgens het product dat je wilt bestellen in de lijst. Volg de stappen op je scherm. Het orderbevestigingsnummer wordt weergegeven. Houd er rekening mee dat als je bestelling eenmaal is geplaatst, deze vaak niet meer kan worden geannuleerd of gewijzigd.
Hoe volg ik mijn bestelling van verbruiksartikelen?
Log in op de One Ricoh Portal en klik op 'Mijn producten en diensten'. Kies in de lijst 'Product selecteren' het product waarvoor je de bestelling hebt geplaatst. Klik op het serienummer en navigeer naar 'Bestelling van verbruiksartikelen'. Klik op de link 'Bestelling volgen' van het juiste bestelnummer om de status van de bestelling te bekijken op de website van de bezorgdienst.
Let op: je kunt alleen bestellingen volgen als je bestelling is verzonden.
Tellerstanden aflezen
Hoe dien ik grote hoeveelheden tellerstanden in via bestandsupload?
Je dient een geregistreerde One Ricoh Portal-gebruiker te zijn voordat je een bestand met meerdere tellerstanden kunt uploaden. Om een bestand met meerdere tellerstanden te uploaden in de One Ricoh Portal, dient de optie voor het ontvangen van een tellerstandherinnering via e-mail te zijn ingeschakeld voor het product. Klik op de link in de tellerstandherinneringsmail, of klik op de snelkoppeling 'Meerdere tellerstanden' op de startpagina. Volg de stappen en aanwijzingen.
Waar vind ik mijn tellerstandgegevens?
Als je jouw tellerstandgegevens van de machine wilt bekijken, ga dan naar de website: https://kb-nl.gsd.ricoh.com/app/home/region/eu/brand/ricoh/ en zoek daar via “Zoek op product” het juiste model op van jouw machine. Zoek vervolgens in “ Selecteer een categorie” in de dropdown op “ How to”. In de resultaten vind je hoe je de tellerstanden kunt uitlezen op de machine. Als je nog steeds problemen ondervindt met het vinden van de tellerstanden, neem dan contact op met Customer Service. Je kunt ons ook bereiken door ons een e-mail te sturen via 'Contact' op de website.
Hoe dien ik tellerstandgegevens in?
Klik op de link 'Een tellerstand indienen' op de startpagina. Selecteer in de lijst 'Product selecteren' de producten waarvoor je tellerstandgegevens wilt indienen. Volg daarna de aanwijzingen.
Mijn account
Hoe verander ik mijn accountgegevens en voorkeuren voor e-mailbevestiging?
Om je accountgegevens te veranderen, log je in op de One Ricoh Portal en klik je op 'Mijn account' en dan op 'Mijn account bewerken'. Werk waar nodig je gegevens en voorkeuren bij en klik op 'Bijwerken'.
Kan ik de 'Naam'- en 'Titel'-gegevens in Mijn account veranderen?
Ja, het is mogelijk om je naam en titel te veranderen.
Referenties
Waarom kan ik niet inloggen?
Dubbelcheck eerst of je jouw gebruikersnaam en wachtwoord juist hebt ingevoerd op de One Ricoh Portal. Houd er rekening mee dat ook het wachtwoord hoofdlettergevoelig is.
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Om je wachtwoord te wijzigen, log je in op de One Ricoh Portal en klik je op 'Mijn account'. Klik vervolgens op 'Wachtwoord wijzigen'. Voer je huidige en nieuwe wachtwoord in en klik op 'Update'. Er verschijnt een bevestigingsscherm zodra het wachtwoord succesvol is veranderd.
Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Klik op 'Wachtwoord vergeten' op de One Ricoh Portal-startpagina. Voer je gebruikersnaam in en beantwoord twee beveiligingsvragen. Je ontvangt een nieuw wachtwoord per e-mail op het geregistreerde adres. Als je bent ingelogd, kun je het wachtwoord veranderen. Klik hiervoor op 'Mijn account'.
Wat als ik mijn gebruikersnaam ben vergeten?
Klik op 'Gebruikersnaam vergeten' op de One Ricoh Portal-startpagina. Voer je voor- en achternaam en e-mailadres in. Je ontvangt je gebruikersnaam op het geregistreerde e-mailadres.
Serviceverzoeken
Hoe annuleer ik een serviceverzoek?
Om je serviceverzoek te annuleren, bel je de lokale helpdesk:
Ricoh Oostenrijk: +43 (0) 5 74 264 6000
Ricoh België: +32 (0)2 5582600
Ricoh Denemarken: +45 43666940
Ricoh Finland: 0203 83888
Ricoh Frankrijk: 0 892 012012
Ricoh Duitsland: +49 (0) 511 6742 4000
Ricoh Hongarije: +36 23 806 800
Ricoh Ierland: 1890202900
Ricoh Italië: 848000994 - 8
Ricoh Luxemburg: 335887
Ricoh Nederland: +31 (0)73 645 1333
Ricoh Noorwegen: +47 22587800
Ricoh Polen: 801 399 007
Ricoh Portugal: 808203002
Ricoh Zuid-Afrika: 27117235444
Ricoh Spanje: 902.700.000
Ricoh Zweden: 020-734734
Ricoh Zwitserland: 0844 802 002
Ricoh Verenigd Koninkrijk: 0330 123 0311
Ricoh Turkije: +90 212 370 96 00
Kan ik het serviceadres wijzigen als ik een serviceverzoek aanmaak?
Het is mogelijk om het serviceadres te wijzigen als je een serviceaanvraag indient. Je kunt kiezen of deze wijziging permanent of tijdelijk moet worden doorgevoerd, en of de wijziging alleen voor deze service aanvraag geldt. Als je de adreswijziging als permanent aanduidt, dan wordt het adres gebruikt voor deze service aanvraag en wordt Ricoh op de hoogte gebracht van de wijziging.
Aanvragen voor permanente adreswijzigingen moeten worden gevalideerd door Ricoh. Pas als dit is gebeurd, dan wordt het installatie-adres dat als standaard service aanvraag-adres wordt weergegeven in eService permanent bijgewerkt. Als er andere apparaten zijn toegewezen aan dit account/deze locatie, dan wordt het adres voor al deze apparaten gewijzigd.
Hoe plaats ik een serviceverzoek?
Klik op 'Serviceverzoek' op de One Ricoh Portal-startpagina. Kies daar uit de lijst de printer waarvoor je een serviceverzoek indient. Volg de stappen op je scherm. Je kunt het probleem ook oplossen via de link 'Kennisbank'.
Kan ik een serviceverzoek bijwerken nadat ik deze heb ingediend?
Ja, je kunt een openstaand serviceverzoek bijwerken als we de engineer er nog niet op uit hebben gestuurd.
Als je een nieuw serviceverzoek wil openen terwijl er al een ander openstaat, verschijnt er een bericht met het bestaande serviceverzoeknummer als link. Als het nog mogelijk is om het verzoek te updaten, zie je de knop ‘Update’, waarmee je extra tekst kunt toevoegen. Er gaat dan een melding naar Ricoh met je update.
Hoe volg ik mijn serviceverzoek?
Log in op de One Ricoh Portal en klik op 'Mijn producten en diensten'. Kies uit de lijst 'Printer selecteren' de printer waarvoor het serviceverzoek is geplaatst. Klik op het serienummer en ga vervolgens naar de sectie 'serviceaanvragen'.
Wanneer je het gewenste serviceverzoek vindt, zie je alle activiteiten met de huidige status. Bijvoorbeeld voor een reparatie ter plekke. Mogelijk zie je statussen inclusief:
● 'Te plannen': de aanvraag is geregistreerd en er wordt een engineer toegewezen.
● 'Toegewezen': er is een engineer toegewezen.
● 'Onderweg': de engineer is onderweg.
● 'Ter plekke': er is een engineer ter plekke.
Printerregistratie
How do I register multiple products at the same location?
You can register additional machines at the same location by registering one product and following the prompts to register other machines on the same site, which may still need to be registered. By default, all identified serial numbers will be selected, although you can uncheck the products you don’t want to register yet.
By default, the assigned backup email address and meter reading reminder preferences will be the same as the first machine you register. You may edit the backup email address, meter reading reminder preference, and friendly name for a machine in this list. Alternatively, you can edit them later in “My Products”.
Registrations for multiple products at the same location will go through our approval process and generally be registered to your OneRicoh account within two working days.
What is the purpose of the “Friendly Name”?
When registering a product, you can give your product a “Friendly Name”. This can be any name of your choice and will enable you to quickly identify your product, e.g. “Ground Floor Colour”.
How do I register additional products?
You will need the serial number of the product and the postcode of the product’s location. The Serial Number is located on a sticker on the front of the machine. Click “Register a new machine” and follow the prompts. If either the serial number or postal code is entered incorrectly or any message is displayed, you will be unable to continue and will be asked to contact the local support desk for more information via the most appropriate method.
How do I register multiple products?
If you have ten or more products to register on the OneRicoh website, please email your country's support desk and include the User ID (login name) to which the products are to be registered and either the account number or a list of serial numbers. Support desk emails are mentioned below:
Ricoh Austria: kundendienst@ricoh.at
Ricoh Belgium: OneRicohs@ricoh.be
Ricoh Denmark: order@ricoh.dk
Ricoh Finland: service@ricoh.fi
Ricoh France: demande.internet@ricoh.fr
Ricoh Germany: OneRicoh@service.ricoh.de
Ricoh Hungary: szerviz@ricoh.hu
Ricoh Ireland: OneRicoh@ricoh.ie
Ricoh Italy: supporto.OneRicoh@ricoh.it
Ricoh Luxembourg: support@ricoh.lu
Ricoh Netherlands: customer.control@ricoh.nl
Ricoh Norway: kundesenter@ricoh.no
Ricoh Poland: service@ricoh.pl
Ricoh Portugal: OneRicoh@ricoh.pt
Ricoh South Africa: OneRicoh@ricoh.co.za
Ricoh Spain: cac@ricoh.es
Ricoh Sweden: kundservice@ricoh.se
Ricoh Switzerland: servicedesk_OneRicoh@ricoh.ch
Ricoh United Kingdom: OneRicoh@ricoh.co.uk
Ricoh Turkey: servis@ricoh.com.tr
Snel zoeken
Hoe gebruik ik snel zoeken?
Je kunt alleen snel zoeken via de functie op de startpagina als je bent aangemeld. Je kunt zoeken aan de hand van drie verschillende gegevens:
Serienummer: vul een volledig serienummer van een product in en klik op 'Zoeken'. Het serienummer moet al zijn geregistreerd onder jouw account. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de pagina voor dit serienummer in 'Mijn producten'. Op de pagina 'Mijn producten' kun je eerdere serviceaanvragen, bestellingen voor verbruiksartikelen en tellerstanden bekijken. Ook kun je nieuwe serviceaanvragen en bestellingen voor verbruiksartikelen invoeren en tellerstanden voor een bepaald serienummer invoeren.
Serviceaanvraag: Klik in het vervolgkeuzemenu op 'Serviceaanvraag', vul een volledig nummer voor de serviceaanvraag in en klik op 'Zoeken'. Je kunt alleen zoeken naar serviceaanvragen voor serienummers die al onder jouw account zijn gekoppeld. Je ziet vervolgens informatie over de serviceaanvraag en kunt een nieuwe serviceaanvraag versturen.
Bestelling van verbruiksartikelen: Klik in het vervolgkeuzemenu op ‘Bestelling van verbruiksartikelen’, vul een volledig bestelnummer van een verbruiksartikel in en klik op ‘Zoeken’. Je kunt alleen zoeken naar bestellingen van verbruiksartikelen voor serienummers die al onder jouw account zijn gekoppeld. Je ziet vervolgens informatie over de bestelling en kunt een nieuwe bestelling versturen.
Mijn producten
Hoe verwijder ik een geregistreerde printer?
Je kunt een of meer producten uit je profiel verwijderen door de optie 'Product(en) verwijderen' in 'Mijn producten' te selecteren. Selecteer vervolgens de producten die je wilt verwijderen. Let op: Bij meerdere machines is het mogelijk dat de producten op meerdere pagina's weergegeven worden. Het verwijderen van een product binnen je account betekent niet dat een overeenkomst of facturering wordt stopgezet.
Als je een printer wilt afmelden, klik je op het selectievakje naast die printer. Je kunt alle printers selecteren die zichtbaar zijn op de pagina. Maar als je meer dan tien printers geregistreerd hebt en je deze op andere pagina's wilt afmelden, moet je naar de juiste pagina('s) navigeren en de printer(s) daar selecteren.
Hoe verander ik het adres van een printer?
Je kunt een wijziging aanvragen van het adres waar de printer zich bevindt. We vragen je dan naar de reden voor die verandering. Na ontvangst van dit verzoek verifieert Ricoh de wijziging. Hierna werken we het adres in de One Ricoh Portal permanent bij. Als er andere printers aan deze locatie zijn toegewezen, verandert hun adres ook.
Ondersteuning
Meer hulp nodig?
Wil je stuurprogramma's en software downloaden, zoek je tips en oplossingen of wil je jouw productgarantie registreren? Ga dan naar onze supportpagina.
Krijg support