Ricoh slaat nieuwe weg in met vernieuwd partnerprogramma

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh slaat nieuwe weg in met vernieuwd partnerprogramma

’s-Hertogenbosch, 9 september 2008 – Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van zakelijke documentenstromen, zal in het najaar van 2008 haar nieuwe partnerprogramma in de markt introduceren. Het voormalige Nashuatec heeft onlangs de naam van het moederbedrijf Ricoh aangenomen en grijpt dit moment aan om verschillende vernieuwingen door te voeren, waaronder een verbreding van haar partnerbeleid. Het bedrijf heeft een driejarenplan opgesteld met als doel na drie jaar erkend te worden als beste channelpartner. Om dit te realiseren zet Ricoh zwaar in op het nieuwe partnerprogramma.

Ricoh zal bestaande en nieuwe partners ondersteunen bij de verkoop van Ricoh-oplossingen door gebruik te maken van de nieuwe afdeling Telechannel. Deze divisie zal mogelijk geïnteresseerde bedrijven en instellingen benaderen en informeren over de producten en diensten, om vervolgens de leads door te geven aan gekwalificeerde resellers. Ook worden resellers producttrainingen aangeboden waar zij onder meer leren hoe zij kansen kunnen benutten in verticale marktsegmenten. Daarnaast kunnen resellers zich inschrijven bij Ricoh’s Business Academy, waar zij zich specialiseren in verkooptechnieken en zich verdiepen in gesignaleerde trends binnen sectoren zoals zorg, onderwijs en finance. In het najaar zal Ricoh bovendien twee channelmarketeers benoemen. Samen met hen kunnen resellers een marketingstrategie ontwikkelen om een bepaald marktsegment te benaderen door middel van gezamenlijke marketingcampagnes.

Wilco van Bezooijen, sales director bij Ricoh: “We erkennen de waarde van ons indirecte verkoopkanaal en van betrokken en gemotiveerde partners. Daarom speelt het indirecte channel een  belangrijke rol in onze verkoopstrategie. De aankomende periode gaan we ons inzetten om ons partnerbeleid te perfectioneren en zullen we onze bestaande partners op alle mogelijke wijze ondersteunen. We zullen onze partners niet alleen trainen op onze oplossingen maar vooral op het herkennen en benutten van verkoopkansen. Om dit te realiseren introduceren we ons vernieuwde partnerprogramma en gaan we samen met onze partners de markt veroveren. We streven ernaar om over drie jaar de beste channelpartner te zijn en we hebben de ambitie dat te bereiken door  de channel partners het beste te faciliteren op het gebied van sales, marketing, en eventueel service. Met de inzet van dit programma en onze distributeurs, maken we een vliegende start om dat doel te bereiken.”

Naar begin