Ricoh driemaal in de prijzen met patientregistratiezuil in St. Antonius Ziekenhuis

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh driemaal in de prijzen met patientregistratiezuil in St. Antonius Ziekenhuis

St. Antonius Ziekenhuis & Ricoh zijn de absolute winnaars van het VIP Gala 2009

’s-Hertogenbosch, 16 februari 2009 – Ricoh, marktleider op het gebied documentenstromen binnen organisaties, is tijdens het VIP Gala 2009 samen met het St. Antonius Ziekenhuis uit Nieuwegein gekroond tot grote winnaar. De bedrijven wonnen met de business case ‘Innovatie begint in zorgzuil’ gezamenlijk alle drie de prijzen, iets wat nooit eerder is voorgekomen. Zowel de prijs van de vakjury "Editor's Choice", als de publieksprijs "Applicatie van het jaar" en de prijs van winnaar in de categorie BPM zijn uitgeloofd aan de gelukkige winnaars: Ricoh en het St. Antonius Ziekenhuis.

John de Waard, hoofdredacteur van het Vakblad voor Informatie Professionals (VIP) licht de keuze van de jury graag toe: “De inzet van zowel slimme hardware en software als de vergaande integratie met achterliggende basissystemen maken de gerealiseerde toepassing bij het St. Antonius Ziekenhuis tot een volgens de jury zeer tot de verbeelding sprekend voorbeeld voor veel andere organisaties. […] En dat is, in een tijd waarin de zorgsector behoorlijk onder vuur ligt, met name als het gaat om informatiebeheer en –voorziening; een bijzondere prestatie.’

De patientregistratiezuil, waar alle juryleden unaniem zeer enthousiast over zijn, is door Ricoh in samenwerking met De Computheek ontwikkeld en zorgt ervoor dat de registratie- en identificatieprocessen voor alle betrokkenen veel efficiënter worden. Bij de patientregistratiezuil laat de patiënt zelf zijn identiteitsbewijs uitlezen, door de thermische printer in de zuil wordt vervolgens een patiëntenpas met unieke barcode geproduceerd. Dankzij de koppeling tussen de zorginformatiesystemen (ZIS) en het afsprakensysteem, krijgt de patiënt direct een print met een routebeschrijving naar de juiste poli. Daar aangekomen laat de patiënt zijn pasje uitlezen, waarna de wachttijd in een display verschijnt. Mede dankzij deze succesvolle innovatie staat het St. Antonius bekend als een patiëntvriendelijk en efficiënt ziekenhuis.

Pieter Rahusen verantwoordelijk voor marketing, sector zorg, bij Ricoh: “Het feit dat we in alle drie de prijzencategorieën als winnaar uit de bus kwamen is een ongekende eer, maar tegelijkertijd ook een bevestiging dat de zorgsector open staat voor innovatieve projecten. Het St. Antonius Ziekenhuis heeft bewezen dat patiëntenzorg wel degelijk verbeterd kan worden met grensverleggende ideeën. Als ‘launching customer’ hebben zij ons dan ook geïmponeerd met hun durf en visie.

Klik hier voor de volledige business case "Innovatie begint in zorgzuil"

Over Ricoh Nederland
Ricoh is leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenbeheer (printsolutions, document management en consultancy) binnen organisaties. Het hoofdkantoor van Ricoh Nederland is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Dankzij de sleutelrol die Ricoh heeft gespeeld bij de snelle ontwikkeling van de wereldwijde kantoorautomatisering en het werken in netwerken, is het bedrijf in slechts twintig jaar uitgegroeid tot een marktleider in digitale kantooroplossingen. Met 83.400 medewerkers en kantoren in meer dan 50 landen beschikt het Ricoh concern momenteel over één van de grootste verkoop- en servicenetwerken in de branche.

Naar begin