Nieuws

Printen Twitter Facebook

Print&Share van Ricoh biedt tijd voor essentiële zakelijke taken

‘s-Hertogenbosch, 14 november 2011 – Ricoh, specialist in kantooroplossingen, documentbeheer en production printing, heeft onlangs Print&Share gelanceerd, een desktop-softwaretool voor het midden- en kleinbedrijf. Met Print&Share kunnen medewerkers gemakkelijk hun documenten personaliseren, archiveren, afdrukken of distribueren, waardoor een geautomatiseerde distributie van op maat gesneden zakelijke documenten wordt bevorderd. Print&Share is rendabel, uiterst intuïtief en kan de benodigde tijd voor administratieve taken met tot 87% verminderen (*1)

Iedere dag zijn veel medewerkers bezig met het handmatig aanpassen van documenten. Dit kan tijdrovend zijn, de productiviteit beïnvloeden en leiden tot verschillen binnen een bedrijf. Wouter Hendriks, Product Marketeer bij Ricoh Nederland: “Print&Share verkort de tijd die nodig is voor een groot aantal administratieve taken. Print&Share kan bijvoorbeeld gebruikt worden om een standaardfactuur aan te passen en hier de algemene voorwaarden van het bedrijf aan toe te voegen alvorens de factuur af te drukken. Medewerkers kunnen kiezen om een document automatisch te e-mailen, om te zetten in digitaal formaat en een herinnering in hun agenda toe te voegen voor follow-up.” Het resultaat is een aanzienlijke tijdsbesparing, en efficiëntere en productievere medewerkers, die zich kunnen concentreren op hun belangrijkste taken.

Print&Share biedt een reeks gemakkelijk te configureren sjablonen en functies. Er zijn bijvoorbeeld opties om documenten aan te passen en om te zetten in een digitaal formaat zoals XML en PDF, en er kan gekozen worden tussen automatische distributie via e-mail, internet, fax of in gedrukte vorm. Standaard printerbesturingsprogramma's zijn verder verbeterd met functies zoals de selectie van pagina's ongedaan maken, standaard afdrukken in zwart-wit, papierladeselectie en printerbeschikbaarheid. Voor specifieke behoeften van medewerkers kunnen gemakkelijk persoonlijke profielen worden ingesteld voor de meest gebruikte functies.

De software Print&Share Eco is speciaal ontworpen om de milieugevolgen van afdruktaken zo veel mogelijk te beperken. Ongewenste afdrukken worden op een intelligente manier verwijderd: bijvoorbeeld internetpagina's met alleen een URL als voettekst worden automatisch verwijderd. Het is ook mogelijk de inhoud van een document te comprimeren op minder vellen. Met één klik kunnen bedrijven stapels papier uitsparen, waardoor zowel de TCO als de CO2-uitstoot wordt verminderd. Print&Share Eco is het nieuwste element van de bekroonde dienstverlening van Ricoh op het gebied van duurzaamheid, Het Optimalisatieprogramma voor duurzaamheid van Ricoh heeft de eerste prijs gewonnen van de EFQM Sustainability Good Practice Competition 2011  die als nieuwe benchmark geldt voor verantwoordelijk gebruik van de middelen bij documentbeheer.

Over Ricoh
Ricoh is leverancier van producten en diensten op het gebied van IT & documentmanagement oplossingen. Naast hoogwaardige multifunctionals en printers biedt Ricoh duurzame oplossingen op het gebied van documentbeheer. Ricoh vormt grootschalige, documentintensieve workflows in organisaties om tot efficiëntere processen. Door met Ricoh samen te werken, kunnen organisaties hun manier van werken stroomlijnen, efficiënter, duurzamer en winstgevender worden en de kennis binnen hun organisatie effectiever delen. Kortom; ervoor zorgen dat de juiste informatie op het juiste moment en in de juiste vorm beschikbaar is.

Dankzij de sleutelrol die Ricoh heeft gespeeld bij de snelle ontwikkeling van de wereldwijde kantoorautomatisering en door de opgebouwde expertise in documentbeheer, production printing, kantooroplossingen en IT-services is het bedrijf uitgegroeid tot wereldwijd marktleider in duurzame documentoplossingen.

Met ruim 109.000 medewerkers en kantoren in meer dan 50 landen beschikt het Ricoh concern momenteel over één van de grootste verkoop- en servicenetwerken in de branche. Het hoofdkantoor van Ricoh Nederland is gevestigd in ’s-Hertogenbosch, waar zo’n 1.400 mensen werkzaam zijn. Voor meer informatie: www.ricoh.nl.

*1) -  Ricoh Europe tests - januari 2011. De tijd voor het aanpassen van een klantspecifieke factuur werd verminderd van 3 minuten en 50 seconden tot 30 seconden.

Naar begin