Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Consument klaar voor Nieuwe Winkelen, winkeliers niet

Ricoh publiceert whitepaper ‘Hoe maak je het verschil met value added services?’

Een ding dat zeker is: voor de retailsector is online én offline geen keuze, maar een must. De moderne consument verwacht namelijk een persoonlijke behandeling en specifiek op hem toegespitste informatie en aanbiedingen. Hij verwacht dat de retailer hem kent en herkent, ongeacht het kanaal dat hij kiest. Grenzen tussen offline en online zijn voor de consument niet relevant, zo beschrijft het whitepaper ‘Hoe maak je het verschil met value added services?’ die vandaag uitkomt. Het whitepaper van Ricoh Nederland geeft inzicht in de kansen voor een optimale winkelbeleving en de rol van value added services.  

Nieuwe generaties consumenten gaan ervan uit dat winkels zich kunnen aanpassen aan hun persoonlijke situatie. Ze willen op het ene moment snel en gemakkelijk winkelen (runshopping) en op het andere moment plezierig winkelen (funshopping). Kitty Koelemeijer, hoogleraar Markting Nyenrode Business Universiteit: “De paradox is dat retailers hun fysieke winkel nog te vaak zien als het enige kanaal. De fysieke winkel is hun domein maar Facebook, Twitter en Google Places zijn dat natuurlijk ook. Er is een mentale omslag nodig: niet denken vanuit de locatie, maar vanuit de behoefte.” Illustrerend is het voorbeeld van een ijscoman die zijn route bepaalt aan de hand van twitterberichten.

Digitaal boodschappenlijstje koppelen aan aanbiedingen
De vraag voor veel retailers is hoe ze het Nieuwe Winkelen moeten omarmen. In het whitepaper komt naar voren dat retailers zeven stappen kunnen volgen, om de boot niet te missen. Ook komt de rol van value added services aan bod. Erik Nijhof, sales development manager bij Ricoh Nederland: “Met een smartphone hebben consumenten bijvoorbeeld een boodschappenlijstje bij zich. Via HotSpot Printing (plaatsonafhankelijk een printopdracht geven en het document vervolgens op een A-locatie afdrukken) kunnen winkeliers digitale boodschappenlijstjes nog veel interessanter maken. Consumenten kunnen bijvoorbeeld ter plekke hun lijstje printen, inclusief de looproute door de winkel. Winkeliers kunnen deals sluiten met fabrikanten en, gebaseerd op de boodschappenlijst, tegelijkertijd een persoonlijke aanbiedingsbon printen. Winkelen kan dus leuker, spannender en met meer gemak voor de consument.”

In het whitepaper ‘Hoe maak je het verschil met value added services?’ komen analyses van experts, tips en aanbevelingen ruimschoots aan bod. Deze informatie is gebaseerd op de eerste expertsessie die Ricoh organiseerde over het Nieuwe Winkelen. Het document is te downloaden op: www.ricoh.nl/retail.

Over Ricoh
Ricoh is leverancier van producten en diensten op het gebied van IT & documentmanagement oplossingen. Naast hoogwaardige multifunctionals en printers biedt Ricoh duurzame oplossingen op het gebied van documentbeheer. Ricoh vormt grootschalige, documentintensieve workflows in organisaties om tot efficiëntere processen. Door met Ricoh samen te werken, kunnen organisaties hun manier van werken stroomlijnen, efficiënter, duurzamer en winstgevender worden en de kennis binnen hun organisatie effectiever delen. Kortom; ervoor zorgen dat de juiste informatie op het juiste moment en in de juiste vorm beschikbaar is.

Dankzij de sleutelrol die Ricoh heeft gespeeld bij de snelle ontwikkeling van de wereldwijde kantoorautomatisering en door de opgebouwde expertise in documentbeheer, production printing, kantooroplossingen en IT-services is het bedrijf uitgegroeid tot wereldwijd marktleider in duurzame documentoplossingen.

Met ruim 109.000 medewerkers en kantoren in meer dan 50 landen beschikt het Ricoh concern momenteel over één van de grootste verkoop- en servicenetwerken in de branche. Het hoofdkantoor van Ricoh Nederland is gevestigd in ’s-Hertogenbosch, waar zo’n 1.400 mensen werkzaam zijn. Voor meer informatie: www.ricoh.nl.

Naar begin