Nieuws

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh introduceert Unified Communication platform voor eenvoudig online samenwerken

UC portfolio gericht op verhogen productiviteit, eenvoudiger samenwerken en behalen kostenbesparingen

20130912 Ricoh Introduceert United‘s-Hertogenbosch, 12 september 2013 – Ricoh introduceert een compleet portfolio van Unified Communication (UC)-oplossingen om online samenwerken, vergaderen en brainstormen voor iedereen toegankelijk en eenvoudig te maken. Het portfolio stelt gebruikers in staat om efficiënter en duurzamer (samen) te werken. Ricoh’s UC Platform draait binnen een eigen, hypermodern datacenter, waardoor organisaties voordelig gebruik kunnen maken van alle voorzieningen.

Het Ricoh UC portfolio is gericht op efficiënt, digitaal samenwerken en omvat videoconferentiesystemen, apps en een touch screen dat tevens los inzetbaar is als interactief whiteboard. Ricoh’s Unified Communication oplossingen combineren visuele live communicatie met audio, video en documentbestanden. Dankzij de ondersteunende apps is live communicatie mogelijk vanaf zowel pc, laptop, smartphone of tablet. De middelen dragen sterk bij aan een duurzame bedrijfsvoering, productiviteit en kostenbesparingen, onder meer door het wegnemen van reistijd.

De investering in Ricoh’s Unified Communication platform is voor bedrijven minimaal, aangezien het communicatieverkeer van Ricoh UCS volledig via de communicatieservers in het eigen datacenter verloopt. Hierdoor hoeven gebruikers niet te investeren in dure servers, gereserveerde verbindingen en de aankoop van audio- en videoapparatuur.

Binnen het UCS-portfolio levert Ricoh de volgende endpoints:

  • P3000: een all-in-one videoconference systeem met ingebouwde camera, microfoon en speaker. Het enige wat nodig is om tot zes personen in één ruimte verbinding te maken met de rest van de wereld is een internetverbinding en een beeldoutput zoals een monitor, TV of projector. De camera van de P3000 kent een extra grote filmhoek van 94 graden, waarmee een groep deelnemers gelijktijdig in beeld kan worden gebracht. Ricoh biedt daarnaast het P1000-systeem, geschikt om tot drie personen per locatie te gebruiken. Dankzij de ingebouwde accu en display is bij dit systeem geen extra beeldoutput en voeding noodzakelijk.

Beide systemen kennen een fraaie look & feel, met een strak, wit design. De compacte, lichtgewicht en draagbare systemen worden geleverd met draadloze LAN-ondersteuning en een interface die het gebruik ervan zo eenvoudig maakt als een mobiele telefoon. Op beide systemen 2 kan een externe computer worden aangesloten om een presentatie of productdemo te delen tijdens de videovergadering.

  • D5500: een 55” FullHD touchscreen dat gebruikt kan worden als interactief whiteboard. Het is mogelijk om de D5500 te verbinden met de communicatieservers waardoor alle aantekeningen, slides en tekeningen gedeeld kunnen worden met andere D5500’s, waar ook ter wereld. Op deze manier is het mogelijk om samen ideeën uit te werken, aantekeningen te maken en presentaties of video’s wereldwijd met elkaar te delen. Na afloop kan met een druk op de knop de gecreëerde content worden gemaild, worden opgeslagen of worden geprint.

Om voor individuele gebruikers verbinding met de communicatieservers tot stand te brengen, levert Ricoh apps voor Windows, iPhone, iPad en MacOS. Alle endpoints kunnen uiteraard ook met elkaar verbonden worden. Doordat voor het opzetten van een videovergadering uitsluitend een internetverbinding en beeldoutput benodigd zijn, is het mogelijk om vanaf iedere locatie een sessie op te zetten, zowel binnen als buiten kantoor.

“Dankzij de combinatie van eenvoudige, veilige en mobiele apparatuur kan er vanuit iedere locatie een online vergadering worden gestart of bijgewoond met professionele beeld- en geluidskwaliteit. Een vaste ruimte voor video-vergaderen is dus niet meer nodig, en door het gebruiksgemak wordt deze manier van werken nu echt voor iedereen mogelijk”, zegt Wouter Sas - van de Geer, Product Marketeer bij Ricoh Nederland. “Onze oplossingen draaien in de eerste plaats om het verhogen van productiviteit en het behalen van kostenbesparingen. We hebben een eigen ROI-calculator ontwikkeld waarmee bedrijven de te behalen besparing – zowel op het vlak van operationele kosten als reistijd en CO2-uitstoot – kunnen berekenen. Zo is één van onze klanten – een grote internationale Nederlandse bierbrouwerij– erin geslaagd om in één jaar tijd 160 ton minder CO2 uit te stoten door het aantal reiskilometers van het personeel te beperken door middel van videovergaderen. Dat geeft een goed beeld bij het besparingspotentieel.”

Naar begin