Ricoh losblad kleurenproductiesystemen winnen BLI PRO Awards

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh losblad kleurenproductiesystemen winnen BLI PRO Awards

‘s-Hertogenbosch, 30 november 2015 – Ricoh heeft de Buyers Laboratory LLC (BLI) 2016 PRO Awards in de wacht gesleept met twee digitale kleurenproductiesystemen: de Pro™ C7110X- en de Pro™ C9110-serie. Indrukwekkend en onderscheidend, luidt het oordeel van BLI over deze twee systemen. Ricoh won de awards van BLI bovendien met een primeur: voor het eerst in de geschiedenis van deze tests werd de hoogst haalbare score van vijf sterren op het gebied van mediaverwerking gegeven. 

Dit nieuws volgt op de nieuwste infoSource-cijfers, waaruit blijkt dat Ricoh marktleider blijft als leverancier van losblad kleurenproductiesystemen in West-Europa. Met een marktaandeel van 37,7% in de eerste helft van 2015 heeft Ricoh 15% voorsprong op haar naaste concurrent. 


Five star BLI PRO Awards and infoSource top spot


Benoit Chatelard, Vice President Production Printing bij Ricoh Europe ontvangt een award van
David Sweetnam, Head of EMEA Research and Lab Services bij BLI.

Sander Sondaal, Directeur Production Printing Ricoh Nederland: “Deze awards van BLI en de onderzoeksgegevens van infoSource bevestigen dat wij een waardevolle partner zijn voor honderden grafimediabedrijven in Europa. Wij helpen hen om de kwaliteit, productiviteit en creativiteit naar een hoger niveau te tillen. Hiermee ondersteunen zij hun klanten beter en versterken ze hun activiteiten.”

De Ricoh Pro C9110-serie is winnaar van de BLI 2016 PRO Award als 'Outstanding Mid- to High-Volume Colour Production Device'. Deze serie kleurenproductiesystemen handhaaft zijn nominale snelheid van 130 pagina’s per minuut op media tot 400 g/m². David Sweetnam, Director of Research and Lab Services voor EMEA/Asia BLI, noemde dit indrukwekkend: “Hierdoor heeft dit model een duidelijke voorsprong op zijn naaste concurrenten. Het systeem begeeft zich in een nieuw speelveld, waar het zich kan meten met aanzienlijk duurdere productiesystemen.”

“Met zijn uitzonderlijke productiviteit en mediaverwerking heeft de Ricoh Pro C9110-serie meerdere nieuwe benchmarks gezet voor andere leveranciers. Vaststaat dat dit systeem een zeer interessant product is voor veel grafimediabedrijven en centrale repro-omgevingen”, voegt BLI Senior Analyst Ian Latham eraan toe. 

De Ricoh Pro C7110X-serie is winnaar van de BLI 2016 PRO Award als 'Outstanding Light- to Mid-Volume Colour Production Device'. “De Ricoh Pro C7110X-serie zette een zeer sterke prestatie neer in BLI’s test met praktijkgerichte productie”, zegt Sweetnam. “Met het vijfde kleurstation voor witte toner of transparante glansvernis onderscheidt dit systeem zich duidelijk van andere losblad productiesystemen in zijn klasse. Dit maakt een scala aan creatieve opties mogelijk die niet haalbaar zijn met vierkleuren alternatieven. Ik denk bijvoorbeeld aan spoteffecten op omslagen.” 

BLI Senior Analyst Ian Latham voegt eraan toe: “De score van vijf sterren voor de Pro C7110X is zeker verdiend. Niet alleen vanwege zijn productiviteit, maar ook vanwege zijn mediaverwerking. Hij kan dubbelzijdig printen op media tot 350 g/m² met behoud van zijn maximale nominale snelheid tot 300 g/m². Om nog maar te zwijgen van zijn ondersteuning voor het bedrukken van banners tot een lengte van 700 mm, de uiterst aanpasbare mediabibliotheek en zijn nauwe integratie met de EFI-controller.” 
 

| Over Buyers Laboratory’s Pro Awards LLC |
In de zeer complexe wereld van productieprinters is het kiezen van het meest geschikte systeem geen sinecure voor kopers. Buyers Laboratory LLC (BLI), ’s werelds grootste onafhankelijke aanbieder van analytische informatie en diensten voor de industrie voor imaging van documenten, maakt het beslissingsproces eenvoudiger met haar ongeëvenaarde expertise op het gebied van het evalueren van systemen. Het beschikt over meer dan 50 jaar ervaring. De PRO Awards worden toegekend aan de oplossingen die als toppresteerders uit de bus komen in BLI’s tests met praktijkgerichte productie. De tests laten zien hoe deze systemen presteren in praktijkscenario’s.  

BLI’s praktijkgerichte evaluaties omvatten drie dagen lang intensief testen. Hierbij worden er tienduizenden pagina’s geprint. Afhankelijk van het model, kan het totale aantal prints voor tests zelfs oplopen tot meer dan 150.000 exemplaren. Om een breed scala aan drukwerkproductiescenario’s te simuleren, wordt de productiviteit van de systemen getest op gecoate en ongecoate media in uiteenlopende gewichten en formaten. Hierbij worden er verschillende afwerkingsopties toegepast. Technici van BLI evalueren ook de beeldkwaliteit. Denk bijvoorbeeld aan de productie van rasters, tekst en fijne lijnen; densiteitsniveaus en-afwijkingen; en kleurverschuiving tijdens de productie van een oplage van 1.000 pagina’s. Verder beoordeelt BLI mediaverwerkingsmogelijkheden en het gebruiksgemak bij het instellen van jobs, het verzenden van jobs naar het systeem en het jobbeheer; het laden van papier en toner; het vervangen van door de operator vervangbare onderdelen (Operator Replaceable Units, ORU’s); en het verwijderen van verkeerd ingevoerd papier.   

| Over Buyers Laboratory LLC |
Buyers Laboratory LLC (BLI) is ’s werelds grootste onafhankelijke aanbieder van analytische informatie en diensten voor de industrie voor digitale imaging en documentmanagement. Al meer dan 50 jaar vertrouwen kopers op BLI om hen te helpen bepalen wat de sterke en zwakke punten zijn van producten en de beste aankoopbeslissingen te nemen, terwijl verkoop-, marketing- en productprofessionals uit de industrie zich tot BLI wenden voor inzichtelijke informatie over de concurrentie en waardevol advies over hun productontwikkeling, concurrentiepositie, ondersteuning voor verkoopkanalen en marketing. Wereldwijd maken 40.000 professionals gebruik van BLI’s via het web toegankelijke bliQ- en Solutions Center-diensten om voor meer dan 15.000 producten wereldwijd onderlinge vergelijkingen te maken. Op basis van uitgebreide specificaties en de testresultaten en scores van BLI’s ongeëvenaarde Lab Test Reports, Solutions Test Reports en Environmental Test Reports, en dat zowel voor hardware- als softwareoplossingen. Deze testrapporten zijn het resultaat van maandenlang praktijkgericht evalueren in de laboratoria van BLI in de VS en het Verenigd Koninkrijk. De diensten zijn ook beschikbaar via mobiele apparaten en omvatten een uitgebreide bibliotheek met BLI’s testrapporten, een fotogalerij, moeilijk te vinden documentatie over fabrikanten en waardevolle hulpmiddelen voor het configureren van producten, het berekenen van de Total Cost of Ownership (TCO) en informatie over het jaarlijkse energieverbruik. BLI biedt ook consultancy- en privétestdiensten, die fabrikanten helpen betere producten en verbruiksartikelen te ontwikkelen en verkopen. 

Voor meer informatie over Buyers Laboratory LLC belt u naar +44 (0) 118-977-2000, gaat u naar www.buyerslab.com of e-mailt u naar david.sweetnam@buyerslab.com.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin