Ook Reinier de Graaf implementeert Selfservice & Hospitality-oplossing van Ricoh

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ook Reinier de Graaf implementeert Selfservice & Hospitality-oplossing van Ricoh

Nieuw ziekenhuis kan patiëntgerichter werken door betere informatievoorziening

’s-Hertogenbosch, 26 maart 2015 – Het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft gaat op haar nieuwe locatie gebruik maken van de Selfservice & Hospitality-oplossing van Ricoh en Logis.P. In augustus opent Reinier de Graaf de deuren van het nieuwe ziekenhuis, waar gebruik wordt gemaakt van een nieuwe werkwijze voor het ontvangen van patiënten. Patiënten ontvangen een Reinier de Graaf patiëntenpas via registratiezuilen of een balie in de centrale hal. Met de pas kan de patiënt zich aanmelden voor zijn afspraak via één van de aanmeldzuilen bij de verschillende poliklinieken. Met deze oplossing heeft de patiënt meer grip op zijn eigen gegevens en krijgt hij digitaal aanvullende praktische informatie rondom zijn afspraak.

Patiënten worden na het aanmelden bij de zuil geïnformeerd over het actuele spreekuurverloop en naar de juiste wachtkamer verwezen. Daarna wordt de patiënt via de informatieschermen opgeroepen voor de afspraak met de specialist. De schermen worden daarnaast ook ingezet als narrowcasting, om de wachttijd te benutten voor het delen van relevante informatie. De oplossing is gekoppeld aan het ZIS/EPD van ChipSoft.

Sietske van Pesch, projectmanager bij Reinier de Graaf: “Ons nieuwe ziekenhuis vraagt om nieuwe, gastvrije concepten en efficiënte processen. We zochten een oplossing waarmee we voor onze patiënten de (door)looptijd naar de spreekkamer en aan de balie konden optimaliseren. Bovendien zochten we een manier om continu patiëntgegevens te controleren en de patiënt beter te informeren.”

Pieter Rahusen, Senior Marketing & Development Manager Healthcare bij Ricoh Nederland: “We weten uit ervaring dat de Selfservice & Hospitality-oplossing  over het algemeen sterk bijdraagt aan de tevredenheid van patiënten. Patiënten hoeven niet meer te wachten bij de balie en ze krijgen duidelijke informatie over waar ze op welk tijdstip moeten zijn. Het Reinier de Graaf Ziekenhuis verbetert met de nieuwe oplossing die efficiëntie van processen, waardoor de kosten lager worden en medewerkers zich meer kunnen richten op hun kerntaken. De Selfservice & Hospitality-oplossing heeft zijn nut al bewezen bij een twintig-tal ziekenhuizen in Nederland, ik verwacht dan ook dat de implementatie voor het Reinier de Graaf Ziekenhuis een succes wordt.” 

| Over Reinier de Graaf |

Ongeveer 450.000 mensen kunnen voor ziekenhuiszorg in hun directe omgeving een beroep doen op Reinier de Graaf. Onze hoofdlocatie is in Delft, we hebben een gebouw in Voorburg en buitenpoli’s in Naaldwijk en Den Haag-Ypenburg. In ons ziekenhuis werken ruim 3.000 professionals, onder wie circa 190 medisch specialisten verdeeld over 37 specialismen. Reinier de Graaf is een topklinisch opleidingsziekenhuis. Dat betekent dat ons ziekenhuis met een aantal hooggespecialiseerde behandelingen of voorzieningen ook mensen buiten het eigen verzorgingsgebied van dienst is. Bijvoorbeeld complexe maag- en darmoperaties en highcare voor pasgeborenen, radiotherapie, dialyse, intensive care (niveau 2) en oncologie. We hebben ook twee expertisecentra, namelijk een polikliniek voor alcoholproblematiek bij jongeren en een allergiecentrum voor kinderen. Deze centra hebben landelijke erkenning en leveren unieke kennis en vaardigheden. Ook onze IVF-kliniek staat (inter)nationaal bekend om haar expertise.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd opererend technologiebedrijf, gespecialiseerd in breed inzetbare oplossingen voor kantooromgevingen, zoals documentmanagement systemen, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Het hoofdkantoor van de Ricoh Group is gevestigd in Tokio, het bedrijf is actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2013 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.195 miljard yen (ongeveer 21.3 miljard USD), gebaseerd op de IFRS accounting norm.

Het grootse deel van de omzet van het bedrijf komt uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast hoogwaardige digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, het uitzonderlijke niveau van zijn klantenservice en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Corporate PR & Reputations Manager
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl

Volg ons!
Twitter: @RicohNL
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: ricohblog.nl

Naar begin