Ricoh breidt mogelijkheden Clickable Paper verder uit

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh breidt mogelijkheden Clickable Paper verder uit

‘s-Hertogenbosch, 23 juli 2015 – Ricoh heeft de mogelijkheden van de print-to-web toepassing Clickable Paper™ verder uitgebreid, zodat organisaties hun communicatie nog beter kunnen afstemmen op de klant. Daarnaast lanceert Ricoh in de tweede helft van 2015 software waarmee organisaties Clickable Paper eenvoudig kunnen integreren in hun eigen apps.

Clickable Paper is gebaseerd op Ricoh Visual Search, een door Ricoh ontwikkelde technologie voor beeldherkenning. Hiermee kan bestaand drukwerk interactief gemaakt worden, zonder dat het brondocument bewerkt hoeft te worden. Via interactieve vensters worden links op een smartphone of tablet beschikbaar gesteld naar bijvoorbeeld meer informatie, video’s, social media kanalen of een webshop. Ook kan er via de links direct contact gezocht worden via bellen of e-mail.

“Het is bekend dat gebruikers met Clickable Paper direct toegang hebben tot een verscheidenheid aan online informatie”, stelt Jean Paul Schriek, Senior Product Marketeer van Ricoh Nederland. Succesvol voorbeeld in Nederland is de integratie van Clickable Paper in een campagne met NRC Media. “Tot nu toe werd echter het ‘klikbaar’ maken van pagina’s door Ricoh verzorgd. Met deze nieuwste versie kunnen organisaties dit zelf doen met een eenvoudige online applicatie, waardoor de doorlooptijd korter wordt. Daarnaast kunnen de links effectiever worden beheerd, zodat inhoud continu afgestemd kan worden op de actuele situatie. Zonder dat het document zelf aangepast hoeft te worden. Zo kan bijvoorbeeld een gunstige productrecentie eenvoudig worden toegevoegd.” 
De volgende stap in de ontwikkeling van Clickable Paper is dat organisaties de toepassing kunnen integreren in hun eigen apps. Deze aanpak is al op de markt getest en is vanaf de tweede helft van 2015 ook in Nederland beschikbaar. “Door de gebruiksvriendelijkheid en beheersbaarheid van de app kunnen organisaties hun communicatie nog beter afstemmen op hun doelgroep en de respons op campagnes verhogen”, aldus Schriek. 

 “Door deze nieuwe ontwikkelingen wordt het nog eenvoudiger om papier en digitaal te verbinden. Dankzij de innovatieve en flexibele technologie wordt de belangstelling gestimuleerd om papier interactief te maken. En dat verbetert de effectiviteit van papier als onderdeel van een crossmediale communicatiemix. Doordat functies snel en gemakkelijk kunnen worden toegevoegd, worden meer eindgebruikers ertoe aangezet gebruik te maken van Clickable Paper. Hiermee verbeteren organisaties de toegankelijkheid van informatie en wordt klantinteractie verhoogd.”

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin