Ricoh officieel partner van COP21 klimaattop VN

Printen Twitter LinkedIn Facebook

Ricoh officieel partner van COP21 klimaattop VN

’s-Hertogenbosch, 24 november 2015 - Ricoh is officiële partner van de COP21-klimaatconferentie van de Verenigde Naties. De conferentie vindt plaats in Paris-Le Bourget van 30 november tot 11 december. Het doel van de conferentie is het bereiken van een nieuw, allesomvattend akkoord om opwarming van de aarde te beperken tot 2 graden Celsius aan het eind van deze eeuw. Ricoh draagt tijdens de top zorg voor een veilige printinfrastructuur. 

Veilige printinfrastructuur
Tijdens de 21ste  editie van deze Conference of the Parties (COP21) draagt Ricoh zorg voor een veilige printinfrastructuur. Dit omvat onder meer de installatie van 190 apparaten, waaronder een grote hoeveelheid gereviseerde GreenLine-printers en multifunctionals, inclusief Ricoh- oplossingen voor documentbeveiliging en follow you printing. 

“Het secretariaat-generaal van COP21 is dankbaar voor de ondersteuning die de Ricoh Group als partner biedt voor het complete printerpark van COP21. De duurzaamheidsaanpak van Ricoh, de kwaliteit van hun GreenLine-producten en hun expertise op het gebied van documentbeveiliging zullen aanzienlijk bijdragen aan het soepele verloop en de voorbeeldfunctie van deze conferentie”, aldus ambassadeur Philippe Delacroix, verantwoordelijk voor publiek-private samenwerkingsverbanden voor de COP21-organisatie.

Het partnership van Ricoh is in lijn met de visie van het bedrijf om door middel van verduurzaamde werkprocessen de CO2-uitstoot drastisch te verminderen. Als wereldwijd marktleider op het gebeid van duurzame IT- en documentmanagementoplossingen, werkt Ricoh continu aan het ontwikkelen van meer efficiënte en duurzame processen en producten. 

Nieuw trendrapport
Volgens een recent trendrapport van Ricoh Nederland zullen duurzame producten het op lange termijn winnen van niet-duurzame producten. Niet alleen omdat er minder grondstoffen, water en energie gebruikt worden bij de productie, maar ook omdat duurzame producten in hun levenscyclus goedkoper en schoner zijn. Daarnaast zullen organisaties bij het behalen van duurzaamheidsdoelstellingen steeds vaker de hulp van hun leveranciers inroepen. Duurzaamheid zal volgens het rapport zichtbaarder worden binnen kantooromgevingen. Zo valt in het secundaire (ICT) bedrijfsproces veel winst te behalen op het gebied van duurzaamheid en medewerkers raken meer betrokken waardoor een groter draagvlak ontstaat. Verder is de verwachting dat organisaties
zich onverminderd zullen inzetten de CO2 uitstoot verder terug te dringen. 

Strikte doelstellingen
Ook Ricoh, dat deel uitmaakt van een eerste groep Japanse bedrijven die zich aansloot bij de VN Global Compact in 2000, streeft ernaar de CO2-uitstoot van de hele levenscyclus op groepsniveau met 30% te verminderen tegen 2020 en met 87,5% tegen 2050, in vergelijking met het niveau van 2000. In het boekjaar 2015, dat eindigde op 31 maart 2015, is Ricoh erin geslaagd een vermindering van 35,8% te realiseren. 

Een erkende milieuaanpak
  • Alle vestigingen van Ricoh in de hele wereld, waaronder productielocaties, zijn ISO 14001-gecertificeerd voor hun milieubeheersysteem.
  • Ricoh is al drie achtereenvolgende jaren opgenomen in de Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) en eindigde als beste in de branche in vier categorieën: Innovation Management, Privacy Protection, Environmental Policy/Management System en Climate Strategy.
  • In 2015 heeft Ricoh de status 'Prime' gekregen in de rating van het Duitse oekom research AG.
  • Ricoh is de afgelopen 11 jaar vermeld in de FTSE4Good Index.
  • Ricoh heeft een netwerk van ecologische billboards, waaronder in Tokio, New York en Sydney, die voor 100% gebruikmaken van vernieuwbare energie.

Download hier het trendrapport. 

| Over COP21 |
Het raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering, ook wel UNFCCC genoemd, werd aangenomen tijdens de Aardeconferentie in Rio de Janeiro in 1992. Het werd van kracht op 21 maart 1994 en is geratificeerd door 196 partijen die betrokken zijn bij het verdrag. Dit raamwerk is een algemeen principeakkoord dat erkent dat er sprake is van door de mens veroorzaakte klimaatverandering. De Conference of Parties (COP), bestaande uit alle staten die 'partij' zijn, is het hoogste orgaan van de UNFCCC. Elk jaar wordt een wereldconferentie georganiseerd waar besluiten worden genomen over de doelstellingen in de strijd tegen klimaatverandering. Besluiten worden unaniem of bij consensus genomen. De COP van dit jaar wordt gehouden in Parijs en is de 21e conferentie, vandaar de naam COP21.

Naar begin

| Over Ricoh |

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf, gespecialiseerd in oplossingen voor kantooromgevingen zoals printing, documentmanagement, production printing en IT- en outsourcingsdiensten. Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2015 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.231 miljard yen (ongeveer 18.5 miljard USD). 

Het grootse deel van de omzet is afkomstig uit producten, oplossingen en diensten die de interactie tussen mensen en informatie verbeteren. Ricoh ontwikkelt en produceert daarnaast award-winning digitale camera’s en gespecialiseerde industriële producten. Ricoh staat bekend om de hoge technologische kwaliteit, de sterke klantenservice, het dichte servicenetwerk en initiatieven op het gebied van duurzaamheid.

Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh organisaties de manier waarop ze werken te veranderen en te optimaliseren, en daarbij gebruik te maken van de collectieve verbeeldingskracht van hun medewerkers.

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:
Ricoh Nederland B.V.
Gineke Wilms, Manager Corporate Communications
T. 073 - 645 27 19 M. 06 - 46 18 35 66
E: Gineke.wilms@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: facebook.com/ricohnederland
YouTube: youtube.com/ricohnl
Blog: WerkTrends.nl

Naar begin