Purchase-2-Pay
In de huidige economische dynamiek is het meer dan ooit noodzakelijk zuinig om te gaan met beperkte resources. Vaak begint het bestelproces op veel verschillende plekken in de organisatie, waardoor veel inkoopkracht en kortingsmogelijkheden onbenut blijven.
Overzicht
In de huidige economische dynamiek is het meer dan ooit noodzakelijk zuinig om te gaan met beperkte resources. Vaak begint het bestelproces op veel verschillende plekken in de organisatie, waardoor veel inkoopkracht en kortingsmogelijkheden onbenut blijven. Gebruik maken van bestelsystemen zorgt voor meer transparantie en forse besparingen, zowel in administratieve kosten en FTE’s als in kortere P2P-cycli. Leveranciersmanagement en contractbeheer worden gemakkelijker en accurater, als u werkt met een leverancierscatalogus. Dat betekent voor u: meer tijd en aandacht voor strategische taken, die echt waarde creëren!
Door uw informatievoorsprong kunt u als inkoopprofessional beter onderbouwde beslissingen nemen en effectiever onderhandelen. Gestandaardiseerde inkoopprocessen zorgen dat alle medewerkers op alle niveaus zich aan de afspraken houden. Bestellingen buiten een contract om worden geminimaliseerd en de compliancy, het werken volgens de regels van de Inkoop is beter gegarandeerd.
‘Lean’ bestellen vermindert de kans op fouten en zorgt voor even ‘lean’ voorraadbeheer. Het helpt kosten transparant en beheersbaar te maken waardoor u ziet wat de best presterende cost centers zijn. En welke het slechtst presteren ook, natuurlijk.
- De voordelen
-
Met onze consultancydiensten helpen wij u bepalen waar en via welke route uw processen gestroomlijnd kunnen worden. Onze consultants bieden u in nauwe samenwerking met Basware complete oplossingen, die het bestelproces tot en met ‘ontvangst goederen’ stroomlijnen. Dat geeft u:
- Meer zicht op de cashflow- en werkkapitaalpositie van uw organisatie
- Meer wendbaarheid in het beheren van uw voorraden, financiën en prestaties
- En uiteindelijk een hoger rendement.
- Meer transparantie in bestellingen
- Besparing op kosten, FTE’s en doorlooptijden
- Minder bestellingen buiten het contract om
- Voldoen aan wet- en regelgeving
- Minder kans op fouten
- Kosten transparant en beheersbaar
- Meer tijd voor strategische taken