Integrated IT Lifecycle Services
Met Integrated IT Lifecycle Services van Ricoh kunnen lokale en internationale bedrijven hun IT-infrastructuur optimaliseren en transformeren.
Op basis van best practices draagt onze IT-serviceportfolio bij aan de ontwikkeling van IT-strategieën voor organisaties. We helpen bedrijven bij het definiëren, ontwerpen en implementeren van complexe infrastructuurprojecten. Nadat de infrastructuur eenmaal is ingericht, bieden we hoogwaardige en flexibele ondersteuningsmogelijkheden.
Binnen alle Ricoh-services bieden we multinationals één aanspreekpunt voor de lokale en internationale coördinatie van oplossingen. Daarbij wordt ondersteuning verleend door onze Service Desk, lokale technologiecentra en een uitgebreid netwerk van ondersteuningstechnici.
Integrated IT Lifecycle Services van Ricoh biedt een uitbreidbaar, aanpasbaar pakket aan IT-services als aanvulling op uw bestaande mogelijkheden, inclusief infrastructuurservices en incidentrespons op locatie. Met onze hulp geeft u uw interne team de ruimte zich te focussen op strategische verbeteringen en innovatie.
Ons serviceportfolio omvat:
- Advies, ontwerp en transformatie
- Logistiek en productbeheer
- Configuratie en implementatie
- Servicemanagement
- Ondersteuning en onderhoud
- Uitfaseringsservices
- De voordelen
-
Als uw strategische partner stellen we samen met u vast welke services voor uw organisatie het meest van belang zijn, zodat u over een gerichte en efficiënte ondersteuningsstructuur kunt beschikken.
We zorgen voor advies, ontwerp, inkoop, levering, beheer, onderhoud en optimalisatie van uw infrastructuur en bieden de juiste ondersteuning waar die nodig is. We beheren onze services met behulp van bewezen methodes voor project- en servicemanagement, zoals ITIL, Prince2 en Six Sigma, en bieden daarmee een consistente, hoogwaardige leveringsstandaard binnen verschillende geografische regio's.
Verlaag de kosten van uw IT-aanbod
Met Ricoh als IT-partner van uw bedrijf kunt u het beheer van uw IT vereenvoudigen en waardevolle medewerkers ontlasten van operationele taken.
Profiteer van ons scala aan services voor de ondersteuning van uw interne teams. Verlaag uw operationele overheadkosten, beperk complexiteit en realiseer tastbare financiële voordelen. Integrated IT Lifecycle Services geeft u de volledige controle over de services die u ontvangt. En met het duidelijke en kosteneffectieve betaalmodel van Ricoh vereenvoudigt u uw budgetplanning.
Maak uw infrastructuur productiever
Ons technisch ondersteuningsproces is gericht op de ontwikkeling van een geoptimaliseerde, high performance infrastructuur die efficiëntie binnen elke zakelijke IT-omgeving stimuleert. Onze technologische innovaties in combinatie met onze erkende teams en strategische technologiepartners leiden tot betrouwbare IT-oplossingen die direct bijdragen aan uw bedrijfsvoering.
Kies uit een catalogus van geïntegreerde, schaalbare ondersteuningsopties
Onze IT-ondersteuning is uitgebreid en schaalbaar. De Service Desk voor eindgebruikers voorziet in één aanspreekpunt voor alle ondersteuningsservices waar u voor heeft gekozen, zowel lokaal als internationaal. Integrated IT Lifecycle Services kan naadloos worden opgenomen binnen onze ondersteuning van uw communicatie- en documentinfrastructuur. Zo realiseert u een gecoördineerd beheer van al uw IT.
- Klantcase
-
Ricoh helpt bezorgdienst bij het inrichten van een IT-infrastructuur voor het hoofdkantoor
Dit bedrijf is een toonaangevende bezorgdienst voor consumenten dat jaarlijks bijna 200 miljoen ophaal- en afleveringsdiensten verzorgt. Na een afsplitsing van de groep waar het bedrijf toe behoorde, moest een nieuw hoofdkantoor worden opgericht, inclusief ondersteuningsdiensten en een nieuwe IT-infrastructuur. Ter verbetering van de tijd tot implementatie en de doorlopende ondersteuningsefficiëntie, besloot het bedrijf het beheer van zijn IT-infrastructuur voor desktopcomputers uit te besteden aan Ricoh.
Ricoh ondersteunde de verhuizing door in samenwerking met het IT-team van het bedrijf een nieuwe infrastructuur te ontwerpen, beheren en implementeren voor eindgebruikers, werkplekken en servers. Voortbouwend op de basisinfrastructuur ondersteunde Ricoh een groot aantal veranderprojecten, waaronder e-mailmigratie van IBM Lotus Notes naar Microsoft Exchange.
Ricoh bewaakt en onderhoudt eindgebruikerscomputers, datacentersystemen en software voor een optimale IT-beschikbaarheid. We beheren de IT Service Desk van het bedrijf, zowel met externe oplossingen als met oplossingen op locatie en kunnen slagvaardig reageren op incidenten en verzoeken.
Ricoh biedt een flexibele catalogus van IT-services ter ondersteuning van snelle veranderingen en om tegemoet te komen aan bedrijfsbehoeften. We voorzien bovendien in advies en begeleiding ten aanzien van de ontwikkeling van de IT-strategie van het bedrijf, maken informatie van belangrijke producenten over toekomstige technologische voordelen toegankelijk en adviseren over hoe die de vereisten van het bedrijf kunnen ondersteunen.