Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Pay Per Seat

Pay Per Seat van Ricoh biedt alle eindgebruikers binnen uw organisatie op eenvoudige en kosteneffectieve wijze de voordelen van kwalitatieve IT-ondersteuning, zonder dat u geconfronteerd wordt met investeringen of een verhoogde werkdruk van uw interne resources.

Pay Per Seat wordt geconfigureerd volgens uw individuele prioriteiten rond klant-IT en apparatuur. Dankzij een flexibel betaalmodel draagt u alleen de kosten voor wat u gebruikt.

Met de basisservice levert en onderhoud Ricoh uw eindgebruikersinfrastructuur, inclusief desktop- en laptopcomputers, tablets en smart devices. Er is een volledige reeks van additionele configureerbare ondersteunende dienstverlening om uit te kiezen, zodat u de services passend kan maken op uw bedrijfsbehoeften.

De eindgebruikersapparatuur services omvatten:

  • Levering
  • Configuratie
  • Implementatie
  • Extern beheer en ondersteuning van klantapparatuur
  • Onderhoud op locatie


Daarnaast kunt u kiezen uit een reeks ondersteunende services, waaronder:

  • Advies en beoordeling
  • Doorlopende optimalisatie
  • Uitfaseringsservices
  • Back-up in de cloud
  • IMAC-D-services voor installeren, verplaatsen, toevoegen, wijzigen en verwijderen
  • Volledig geïntegreerde Service Desk voor eindgebruikers
De voordelen

Pay Per Seat voorziet in bewezen klant-IT ter ondersteuning van uw gebruikers, gecombineerd met de technische expertise om ervoor te zorgen dat bij elke stap binnen uw processen aan de bedrijfsbehoeften wordt voldaan.

Een serviceplan ontworpen op basis van uw prioriteiten

We helpen u bij het beoordelen van uw huidige IT-omgeving voor eindgebruikers om de best passende oplossing voor uw organisatie  selecteren waarbij het streven is de Total Cost of Ownership van uw IT infrastructuur te minimaliseren. De service omvat regelmatig overleg met een Ricoh-consultant, zodat de ontwikkeling van uw service gelijk loopt met die van uw bedrijf.

Een flexibel betaalmodel

Pay Per Seat voorziet uw organisatie van kosteneffectieve, schaalbare IT-expertise en -ondersteuning. Er zijn geen investeringen vooraf en het betaalmodel is gebaseerd op gebruik, dus u betaalt alleen voor de services die u gebruikt. En dankzij onze transparante, voorspelbare abonnementskosten weet u altijd precies hoeveel u uitgeeft.

Betrouwbare, aanpasbare ondersteuning

We stellen u een uitgebreid netwerk van lokale en internationale serviceteams ter beschikking, inclusief externe apparatuurbewaking en -beheer. Ons flexibele servicemodel maakt het mogelijk voorzieningen eenvoudig aan te passen naarmate uw bedrijf groeit en verandert.

Vereenvoudigd IT-beheer

Pay Per Seat voorziet in één aanspreekpunt voor al uw IT- en ondersteuningsbehoeften ten behoeve van eindgebruikers. Onze Service Desk voor eindgebruikers coördineert alle elementen van uw IT-voorzieningen. En als u gebruik maakt van andere services van Ricoh, zoals Printing  en Document Management, kunnen we deze integreren in uw IT-ondersteuningsoplossing.

Al onze services worden geleverd volgens de beste methodes voor projectmanagement, zoals ITIL, Prince2 en Six Sigma. Dit betekent dat u kunt rekenen op een consistente, betrouwbare service, onafhankelijk van waar u ons voor inschakelt.

Klantcase

De volgende klantcases illustreren hoe Pay Per Seat kan worden aangepast aan verschillende scenario's:

Casestudy 1 - Rationaliseren van verouderde apparatuur

De uitdaging
Deze organisatie werd geconfronteerd met een verouderde, ongeorganiseerde computerverzameling; een allegaartje van merken en modellen met een hoog storingsniveau. Gezien het grote aantal verschillende hardware- en softwareconfiguraties was het voor te druk met het reageren op incidentmeldingen van gebruikers om zich te kunnen richten op strategisch meer waardevolle projecten.

De oplossing
Ricoh zorgde voor levering, implementatie en configuratie van nieuwe apparatuur, zodat gebruikers in de organisatie konden van alle computers en houdt overzicht over regelmatige updates en onderhoud. Als een gevolg daarvan heeft het interne IT-team van de organisatie nu meer tijd om zich te concentreren op langetermijnverbeteringen van de IT-infrastructuur.

Casestudy 2 - Ondersteuning bij elke stap

De uitdaging
De organisatie in dit voorbeeld was van plan de IT-hulpmiddelen voor haar medewerkers te moderniseren en zocht naar een meer efficiënte en kosteneffectieve manier om gebruikersondersteuning te bieden. Bovendien speelden strikte doelstellingen op het gebied van beveiliging en milieu een rol en had het bedrijf een ervaren partner nodig voor hulp bij het uitfaseren en opruimen van bestaande apparatuur.

De oplossing
Ricoh leverde de klant niet alleen nieuwe apparatuur, maar verzorgt ook de uitfaseringsservices, waaronder het veilig verwijderen van gegevens en de doorverkoop van oudere computers. Pay Per Seat stelt de organisatie in staat Ricoh in te schakelen als een betrouwbare dienstverlener van Service Desk-assistentie voor gebruikers binnen het bedrijf. IT-incidenten worden opgelost met behulp van Ricoh’s mogelijkheden voor externe service en directe ondersteuning op locatie.

Verwante oplossingen

  • Power Office

    Power Office

    Twee uitgebreide, kosteneffectieve IT-ondersteuningsopties voor kleine bedrijven

  • Ricoh Supercollaboration - Communication Services

    Supercollaboration

    Nieuwe technologieën zorgen voor nieuwe manieren van samenwerken. Een SuperCollaboration-platform van Ricoh stelt mensen in staat om ongeacht de afstand, technologieën of complexiteit op een eenduidige manier samen te werken.

  • Integrated IT Lifecycle Services

    Integrated IT Lifecycle Services

    Een aanpasbaar aanbod van IT-infrastructuurservices en -ondersteuning voor grootzakelijke organisaties.